رهبر طالبان: جنگ ما با دنیای کفر تا قیامت ادامه دارد

‌‎ملا هیبت‌الله خطاب به دولت‌های جهان: هیچ یک از درخواست‌های‌تان در افغانستان اجراشدنی نیست

ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر پرده‌نشین گروه طالبان، روز جمعه ۱۰ تیر، به نشست علمای طالبان در کابل رفت و سخنرانی کرد. ملا هیبت‌الله پس از حضور در نشست علمای طالبان، از آنان «تجدید بیعت» گرفت و سپس سخنرانی کرد. خبرگزاری باختر نوشت که همه شرکت‌کنندگان در این نشست، با بلند کردن دست‌هایشان، با رهبر طالبان تجدید بیعت کردند.

ملا هیبت‌الله در سخنانش که به‌صورت فایل صوتی در تلویزیون ملی افغانستان (‌در کنترل طالبان است) پخش شد، گفت در ۲۰ سال گذشته جنگ طالبان با «دنیای کفر» جنگ برای خاک، مال و پول نبود، بلکه جنگ بر سر عقیده بود. ملا هیبت‌الله گفت: «جنگ ما با کافران پایان نیافته است و تا قیامت ادامه دارد.»

ملا هیبت‌الله افزود که سلطه طالبان بر افغانستان به برقراری امنیت کامل منجر شده است و هرکسی که بخواهد به این امنیت صدمه بزند، با پاسخ سخت طالبان مواجه می‌شود.

او افزود که سلطه طالبان بر افغانستان «یک انعام عظیم» برای این گروه است و در زیر چتر امارت طالبان، همه در امنیت‌اند و حق هرکس محفوظ است. او همچنین با اشاره به کشته شدن مردم در حمله‌های انتحاری و انفجارهای این گروه در ۲۰ سال گذشته، گفت هدف طالبان در جنگ کشتن مردم نبود، اما «کافران» مردم را سپر جنگی کرده بودند.

ملا هیبت‌الله منظور خود را از «کافران» توضیح نداد، اما ظاهرا هدف او نیروهای خارجی است که در ۲۰ سال گذشته در افغانستان حضور داشتند. طالبان از نیروهای دولت پیشین افغانستان با ‌نام «مزدوران» یاد می‌کردند.

ملا هیبت‌الله با اشاره به پسرش که ادعا شده بود سال ۲۰۱۷ در عملیات انتحاری شرکت کرده و کشته شده است گفت که طالبان قربانی‌های زیادی داده‌اند تا اوضاع کنونی بر افغانستان حاکم شود. او گفت: «کافرها از این دستاورد و اتحاد ما خوشحال نیستند.»

رهبر طالبان مدعی شد که در ۲۰ سال گذشته در افغانستان، خبری از شریعت و اسلام نبود و دعوت به شریعت ممنوع بود. او گفت فعلا دعوت به شریعت آزاد شده است، زیرا جنگ طالبان برای اجرای شریعت و برقراری عدالت اسلامی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملا هیبت‌الله ادعا کرد سلطه طالبان بر افغانستان باعث خوشحالی همه مسلمانان جهان شده است، اما رهبران کشورهای اسلامی، تنها به منافع شخصی‌شان فکر می‌کنند و خواست‌ها و امیدهای مسلمانان را فراموش کرده‌اند.

رهبر طالبان در جریان سخنرانی‌اش که بیش از یک ساعت به طول انجامید، دولت‌های غربی را هدف قرار داد و گفت دولت‌هایی که در ۲۰ سال گذشته در افغانستان حضور نظامی داشتند، اکنون نمی‌خواهند این کشور مستقل باشد.

او افزود دیگر هیچ قدرتی توانایی انجام عملیات نظامی در افغانستان را نخواهد داشت، اما عملیات تبلیغی و رسانه‌ای برای ایجاد نفاق میان مردم و طالبان جریان دارد. او خطاب به اعضای طالبان گفت متوجه این تبلیغات باشند و شکار دشمن نشوند.

رهبر طالبان با اشاره به فشارهای دولت‌های جهان به طالبان در مورد باز شدن مدارس دخترانه، بازگشت زنان به کار و خودداری از نقض حقوق بشر گفت: «هیچ یک از فرمایش‌هایتان اجراشدنی نیست.»

او افزود طالبان با ‌عنوان حاکمان افغانستان می‎‌دانند که چه‌کار کنند و این، به هیچ یک از دولت‌های خارجی ربطی ندارد. او در مورد نیاز افغانستان به کمک‌های خارجی گفت نباید به این کمک‌ها اعتماد کرد. ملا هیبت‌الله از بازرگانان افغانستان خواست به وطنشان بازگردند و در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند. او ادعا کرد که هیچ‌کس مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرد و زمینه برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است. او به بازرگانان هشدار داد که اگر به افغانستان می‌آیید، به قصد «شرارت» نیایید.

از رهبر طالبان تاکنون به‌جز یک عکس که زمان و مکان آن مشخص نیست، هیچ ویدیو و عکس واضحی به‌ویژه در ۱۰ ماه گذشته منتشر نشده است. او به ندرت در میان مردم ظاهر شده است و حضورش را در نشست علمای طالبان، «به نیت ثواب» خواند و گفت به مشاوره‌های علما احترام می‌گذارد.

نشست علمای طالبان، روز پنجشنبه آغاز شد و تا پنج روز ادامه خواهد داشت. در این نشست ۳۵۰۰ نفر از اعضای طالبان، ملاها و متنفذان حامی این گروه از سراسر افغانستان دعوت شده‌اند. طالبان هدف از برگزاری این نشست را دریافت مشاوره از روحانیان اعلام کردند، اما به گفته منابع آگاه، شرکت‌کنندگان این نشست قرار است موافقتشان را با حاکمیت امارت طالبان با‌عنوان حکومت رسمی افغانستان، تایید ملا هیبت‌الله با ‌عنوان امیرالمومنین و رهبر مذهبی کشور و موارد دیگر اعلام کنند.

طالبان توقع دارند که این نشست، آنان را از انزوا و بن‌بست خارج کند و باعث باز شدن مسیر دستیابی به مشروعیت بین‌المللی شود.

بیشتر از جهان