اعلام برنامه کامل سال ۲۰۲۳ گلف «ال‌آی‌وی» با حمایت عربستان سعودی

مسابقات گلف «ال‌آی‌وی» را صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عظیم عربستان سعودی حمایت مالی می‌کند

Eric Espada/Getty Images/AFP

مسابقات گلف «ال‌آی‌وی» که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، روز دوشنبه، ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن)، برنامه کامل سال ۲۰۲۳ خود را اعلام کرد. از جمله برنامه‌های سال جدید این سری مسابقات، بازگشت به پنج مکانی است که میزبان مسابقات در سری افتتاحیه سال گذشته بودند.

مسابقات «ربل سیرکت» با جذب ستاره‌های برتر تور «پی‌جی‌ای» ایالات متحده و تور اروپا که شکافی در دنیای گلف نخبگان ایجاد کرده بود، نخستین فصل از رویدادهای ۵۴ حفره‌ای خود را در اکتبر ۲۰۲۲ به پایان رساند.

نام‌ کلوپ «سنتریون» در حومه لندن، باشگاه ملی گلف «بدمینستر» ترامپ، مزارع «ریچ هاروست» در نزدیکی شیکاگو، باشگاه ملی «دورال گلف» ترامپ در میامی، «رویال گرین گلف» و باشگاه «کانتری» در نزدیکی جده عربستان سعودی، در فهرست برنامه‌های ۲۰۲۳ «ال‌آی‌وی» دیده می‌شوند. رویدادهایی نیز در «اورنج کانتی نشنال» در اورلاندو و باشگاه ملی گلف ترامپ در واشنگتن دی‌سی برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، هفت تورنمنت، از جمله در استرالیا، اسپانیا و سنگاپور اعلام شده بود و برنامه آغاز فصل نیز ۲۴ فوریه در مکزیک برگزار می‌شود.

گلف «ال‌آی‌وی» شامل عناصر فردی و تیمی است و ۱۲ شرکت‌کننده در ۱۴ رویداد، برای ربودن جایزه ۴۰۵ میلیون دلاری آن رقابت می‌کنند.

مسابقات گلف «ال‌آی‌وی» را صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عظیم عربستان سعودی حمایت مالی می‌کند. نام‌های بزرگ بسیاری، از جمله کامرون اسمیت، قهرمان اوپن بریتانیا از استرالیا، داستین جانسون، برنده دو بار قهرمانی، و فیل میکلسون، قهرمان شش بار تورنمنت اصلی، در این مسابقات شرکت داشته‌اند. 

گرگ نورمن، مدیرعامل مسابقات گلف «ال‌آی‌وی»، گفت که سال گذشته در زمین‌های فوق‌العاده‌ای که میزبان برخی از مسابقات برتر جهان بودند، پایه‌های آینده گلف بنا گذاشته شد. او افزود: «برنامه «ال‌آی‌وی» دارای مکان‌های فوق‌العاده و سایت‌های قهرمانی برای راه‌اندازی رسمی لیگ ما است که این ورزش را وارد دوره جدیدی می‌کند.»

در اوایل ماه جاری میلادی، تورنمنت گلف «ال‌آی‌وی» نخستین قرارداد پخش مسابقات خود را در ایالات متحده اعلام کرد که قراردادی چندساله با شبکه «سی دبلیو» است.

مسئولان ورزشی عربستان سعودی، در چند سال گذشته کوشیده‌اند ورزش حرفه‌ای را در داخل و خارج از مرزهای این کشور گسترش دهند. این پیشرفت در حوزه ورزش زنان نیز رخ داده است و مسئولان این کشور ابراز امیدواری کرده‌اند که با تداوم آموزش‌های ورزشی زنان در ریاض، ممکن است به‌ زودی شاهد حضور تیم ملی گلف زنان عربستان سعودی در تورنمنت‌های جهانی باشیم.

بیشتر از ورزش