نخستین جزئیات مهم مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز و ملکه کامیلا فاش شد

ششم مه ۲۰۲۳ تاجگذاری اولین پادشاه بریتانیا در هفتاد سال گذشته خواهد بود

مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم صبح روز شنبه، ۶ مه ۲۰۲۳، با حرکت او و ملکه همسر به وست مینستر ابی در رژه پادشاهی، برگزار خواهد شد. 

پس از تاجگذاری به دست اسقف اعظم کانتربری، شاه و همسرش با رژه و بدرقه رسمی به کاخ باکینگهام باز خواهند گشت. سایر اعضای خاندان سلطنتی نیز در این رژه حضور خواهند داشت. خانواده سلطنتی سپس در بالکن کاخ باکینگهام حضور می‌یابند. اما هنوز جزئیاتی در این باره که دقیقا چه کسانی در بالکن حاضر خواهند بود، منتشر نشده است.

اگر چه قبلا اعلام شده بود که همه اعضای خانواده سلطنتی به این مراسم دعوت خواهند شد، اما پس از انتشار کتاب جنجالی شاهزاده هری و پخش مستند «زندگی هری و مگان» در نتفلیکس، مشخص نیست که آیا آن‌ها برای این رویداد مهم به بریتانیا دعوت خواهند شد، یا فاصله‌ای که پدید آمده عمیق‌تر و رابطه‌ها سردتر از آن است که به نظر می‌رسد. 

یکشنبه، ۷ مه ۲۰۲۳، کنسرت تاجگذاری در قلعه ویندزور برگزار خواهد شد. این نمایش برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای موسیقی را گرد هم می‌آورد. همچنین، شاهد اجرای گروه کر تاجگذاری خواهیم بود که اعضای گروه‌های آواز محلی از سراسر بریتانیا در آن حضور خواهند داشت. یک گروه کر مجازی نیز در کنار آن‌ها اجرا خواهد داشت و در آن، خوانندگانی از کشورهای مشترک‌المنافع به هنرنمایی خواهند پرداخت.

با پیروی از سنت کهن سلطنتی، این شب با نمایشی از نورها به پایان می‌رسد. قرن‌ها است که برای رویدادهای بزرگ سلطنتی، آتش می‌افروزند و آتش‌بازی انجام می‌شود. در تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، این مراسم تغییر کرده است و مکان‌های مهم و تاریخی در سراسر بریتانیا با پروژکتور، پهپاد و لیزر روشن و نورانی خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که حساسیت‌های محیط زیستی چارلز و نیز هشدارهای مداوم پزشکان و دامپزشکان بریتانیایی درباره خطرات آتش‌بازی برای بیماران و حیوانات، در این تصمیم موثر بوده است.

روز ۷ مه همچنین روز اصلی برگزاری «بیگ لانچ» یا «ناهار بزرگ» تاجگذاری خواهد بود. این نسخه قرن بیست و‌ یکمی از جشن سنتی خیابانی، جوامع را گرد هم می‌آورد تا با اشتراک گذاشتن غذا با یکدیگر، جشن بگیرند. «ناهار بزرگ» را «پروژه ادن» سازماندهی کرده است و به صورت سالانه برگزار می‌شود. این مراسم از چندی پیش، بخشی از جشن‌های سلطنتی بوده است و از جمله در جریان «جشن پلاتینیوم» ملکه فقید در سال ۲۰۲۲ نیز برگزار شد. ملکه کامیلا از سال ۲۰۱۳ حامی ناهار بزرگ بوده است.

روز ۸ مه ۲۰۲۳ در بریتانیا روز تعطیلات سلطنتی اعلام شده است و در آن، شاهد برگزاری مجموعه‌ای از رویدادهای اجتماعی خواهیم بود. این روز همچنین «کمک بزرگ» یا «The Big Help Out»  نامیده شده و ناهارهای بزرگ بیشتری نیز وجود خواهد داشت. این مراسم تاثیر مثبت فعالیت‌های داوطلبانه را در بریتانیا برجسته، و همگان را به حمایت از دیگران تشویق می‌کند. 

این مراسم همچنین راهی برای قدردانی و تجلیل از یک عمر خدمت عمومی پادشاه چارلز سوم در سال‌های طولانی ولیعهدی‌اش در بریتانیا است. 

بیشتر از زندگی