دو غذای ملی عربستان سعودی را بشناسید

جریش و مقشوش علاوه بر محبوبیت، اصالت طعم و اهمیتشان در فرهنگ سعودی، به دلیل سهولت در تهیه انتخاب شده‌اند

عربستان سعودی در بخشی از کارزار روایت‌های غذاهای ملی و منطقه‌ای، جریش و مقشوش را به عنوان غذاهای ملی این کشور برگزید.

کمیسیون هنرهای آشپزی عربستان این هفته اعلام کرد که در راستای «تجلیل و گرامیداشت» غذاهای اصلی خانوارهای سعودی و ادای احترام به غذاهای اصیل این کشور، جریش را به عنوان غذای ملی پادشاهی عربستان سعودی و مقشوش را به عنوان دسر ملی این کشور انتخاب کرده است.

این کمیسیون گفت که انتخاب جریش بازتاب محبوبیت دیرینه آن از دوران باستان است؛ چرا که قرن‌ها است در کتاب‌های میراث عربی به این غذا اشاره می‌شود. فرایند تهیه جریش به طور سنتی شامل آسیاب کردن گندم با دست با استفاده از آسیاب درشت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقشوش دسری است که معمولا در وعده صبحانه خانوارهای سعودی سر سفره می‌رود و از آرد گندم، کره آب‌شده و عسل یا شکر تهیه می‌شود.

جریش و مقشوش علاوه بر محبوبیت، اصالت طعم و اهمیتشان در فرهنگ سعودی، به دلیل سهولت در تهیه و به‌راحتی در دسترس بودن مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها انتخاب شده‌اند.

این اعلام بخشی از ادامه برنامه «روایت غذاهای ملی و منطقه‌ای» است که شناسایی و گرامیداشت غذاهای محلی محبوب در فرهنگ سعودی را دنبال می‌کند؛ حرکتی که بخشی از تلاش جمعی کمیسیون هنرهای آشپزی و وزارت فرهنگ عربستان به منظور نمایش فرهنگ این کشور است و به تحقیق و شناسایی غذاهایی که ۱۳ منطقه این پادشاهی را به بهترین شکل نشان می‌دهند، ادامه خواهد داد. بقیه غذاها اواخر امسال اعلام خواهند شد.

کمیسیون هنرهای آشپزی با هدف «تجلیل از غذاها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، مستند کردن دستور پخت آن‌ها برای آیندگان و برجسته کردن آن‌ها از طریق برنامه‌های رقابتی و افزایش آگاهی‌ها در مورد مواد اصلی هر غذا» آغاز به کار کرده است.

بیشتر از زندگی