صدور حکم جلب فرهاد ظریف به اتهام «توهین به مقدسات»

این بازیکن سابق تیم ملی والیبال در اینستاگرام از اعتراضات مردمی حمایت و به روز زن حکومتی اعتراض کرده بود

فرهاد ظریف ۳۹ ساله و متولد مشهد است و در حال حاضر در باشگاه والیبال سایپای تهران بازی می‌کند-Tasnim

فرهاد ظریف، والیبالیست ایرانی و عضو سابق تیم ملی که درحال حاضر خارج از ایران به‌سر می‌برد، به‌دلیل مطالبی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود، با حکم تعقیب و جلب قضایی مواجه شد. رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران «توهین به مقدسات» از طریق نشر یک استوری را دلیل صدور حکم جلب دانستند.

به گزارش میزان، خبرگزاری قوه قضائیه، علی صالحی، دادستان تهران، گفت: «نظر به توهین فرهاد ظریف علیه مقدسات، بلافاصله موضوع در دستورکار دادستانی تهران قرار گرفت و ضمن صدور دستور تعقیب قضایی علیه وی، حکم جلب وی نیز صادر شد.»

صالحی حضور نداشتن ظریف در ایران را تایید کرد و گفت: «نظر به اینکه ظریف در ایران اقامت ندارد، دستور قضایی صادرشده برای مراجع ذی‌ربط ارسال شد تا در فرصت مقتضی نسبت‌به اعمال آن اقدام لازم صورت گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های حکومتی دلیل این حکم را انتشار مطلبی در روایتگر (استوری‌) حساب اینستاگرام فرهاد ظریف دانستند که او به‌مناسبت روز زن جمهوری اسلامی که تولد فاطمه، دختر پیامبر اسلام، است منتشر کرده بود. او در آن نوشته بود: «تولد زنی که ۹سالگی ازدواج کرده و بچه‌دار شده، روز اعتراض به کودک‌همسری هست، نه روز مادر.»

این والیبالیست چندی پیش مطلب دیگری در روایتگر حساب اینستاگرام خود در دفاع از اعتراض‌های مردمی منتشر کرده بود و نوشته بود: «بیش از ۴۵۰ تا جوان و کودک رو کشتید، هیچ‌کدوم رو گردن نگرفتید. حالا واسه یه بسیجی ۱۵ نفرو محاکمه کردین و ۵ تا حکم اعدام دادین. بعد طرف مغازه‌ش رو بسته، رو کرکره‌ش نوشتید «قاتل». چی می‌زنید شما؟»

فرهاد ظریف ۳۹ ساله و متولد مشهد است و در حال حاضر در باشگاه والیبال سایپای تهران بازی می‌کند. او طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ عضو یکی از پرافتخارترین تیم‌های ملی والیبال ایران بود و به افتخارات متعددی رسید، ازجمله دوبار قهرمانی آسیا در بازی‌های دبی ۲۰۱۱ و دبی ۲۰۱۳ و یک‌بار قهرمانی در بازی‌های آسیایی در اینچئون ۲۰۱۴.