شروع فاجعه‌بار ژائو فلیکس در لیگ برتر انگلیس

ستاره پرتغالی در اولین بازی با پیراهن چلسی کارت قرمز گرفت و عامل شکست تیمش شد

ژائو فلیکس (با پیراهن آبی)‌در دقیقه ۵۸ با تکل خشنی که روی پای کنی تته، مدافع میزبان، داشت، کارت قرمز مستقیم گرفت- REUTERS/David Klein 

قرار بود ژائو فلیکس ناکامی‌های چلسی را متوقف کند، ولی اولین تجربه‌اش در فوتبال انگلیس با گرفتن کارت قرمز مستقیم مقابل فولام پایان فاجعه‌باری داشت. ستاره پرتغالی با قرارداد قرضی ۱۵ میلیون پوندی، انتقال پر سروصدایی از اتلتیکو مادرید به چلسی داشت و یک روز بعد از مراسم معارفه، در ترکیب اصلی قرار گرفت، ولی در نهایت عامل شکست تیمش شد.

این مهاجم ۲۳ ساله شروع خوبی داشت و در نیمه اول، چند بار با ضرباتش برند لنو، دروازه‌بان فولام، را تهدید کرد، ولی در دقیقه ۵۸ با تکل خشنی که روی پای کنی تته، مدافع میزبان، داشت، کارت قرمز مستقیم گرفت. بازی تا این لحظه با تساوی یک بر یک پیش می‌رفت، ولی خطای ناشیانه فلیکس تعادل بازی را به زیان چلسی تغییر داد.

این شکست آمار نگران‌کننده چلسی را تشدید کرد. تیم گراهام پاتر فقط یک بازی از ۹ بازی اخیرش در لیگ برتر را برده و با ۲۵ امتیاز از ۱۸ بازی، در رده دهم است.

فلیکس قرار بود مشکل خط حمله چلسی را برطرف کند، ولی با این کارت قرمز، سه بازی بعدی تیمش در لیگ برتر مقابل کریستال پالاس، لیورپول و فولام را از دست داد. او یازدهم فوریه مقابل وستهم می‌تواند دوباره بازی کند، یعنی حدود یک ماه دور از ترکیب خواهد بود و چلسی در این مدت، فقط برای تمرین کردن ستاره پرتغالی باید رقم بالایی به او پرداخت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزینه انتقال قرضی فلیکس ۱۵ میلیون پوند بوده که ۹.۷ میلیون پوند آن به اتلتیکو مادرید رسیده و ۵.۳ میلیون پوند دستمزد بازیکن است. حدود ۲۰ بازی در لیگ برتر و حداقل دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است و بیرون ماندن یک ماهه این مهاجم حدود دو میلیون پوند به چلسی زیان می‌زند.

پاتر بعد از بازی تلاش کرد از فلیکس انتقاد نکند و گفت: «این تکل یک مهاجم بود. او نیت بدی نداشت، ولی درک می‌کنم که داور چرا کارت قرمز داد.»

سرمربی چلسی درباره تیره‌روزی‌های تیمش اضافه کرد: «این ضربه سخت دیگری به ما است. او واقعا خوب بازی می‌کرد و شما کیفیتش را دیدید. محرومیت او خبر بدی برای ما است.»

چلسی این روزها فهرستی طولانی از بازیکنان مصدوم دارد که شامل استرلینگ، پولیشیچ، کانته، جیمز، فوفونا، چیلول، بروخا، لوفتوس‌چیک و مندی است و فلیکس هم به جمع غایبان اضافه شده است.

پاتر درباره واکنش هواداران چلسی گفت: «می‌توانم ناراحتی آن‌ها را درک کنم. ما عذاب می‌کشیم و آن‌ها هم در کنار ما عذاب می‌کشند. خیلی مهم است که در این شرایط متحد بمانیم و چاره‌ای جز صبر کردن نداریم.»

بیشتر از فوتبال