آقای خاص: تاتنهام لحظات سختی را می‌گذراند

شاید بتوان گفت که تاتنهام بخت قهرمانی در این فصل را دیگر از دست داده است

ژوزه مورینیو دو  بازی گذشته را به لیورپول و برایتون باخت - ANDREW BOYERS / POOL / AFP

تیم فوتبال تاتنهام که در این فصل با سرمربیگری ژوزه مورینیو فراز و نشیب‌های زیادی داشته، در هفته بیست و یکم لیگ جزیره در خارج از خانه به مصاف تیم برایتون رفت و بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد.

علیرضا جهانبخش در این دیدار به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم برایتون قرار نداشت.

این دومین شکست تیم فوتبال تاتنهام در ظرف ۷۲ ساعت گذشته است. این تیم در دیدار قبلی خود در خانه سه بر یک بازی را به لیورپول واگذار کرد و مهاجم خود هری کین را نیز که در آن دیدار به شدت آسیب دید، برای مدتی طولانی از دست داد.

به‌نظر مورینیو، این موارد روحیه بازیکنان تاتنهام را تضعیف کرده است و آنها از انگیزه کافی برای برد در این رقابت برخوردار نبودند.

نیمه اول، بازی بسیار ضعیف تاتنهام کاملاً مشهود بود و گل دقایق ابتدایی تیم برایتون کار را برای تیم مورینیو سخت‌تر کرد. عملکرد ضعیف گرت بیل نیز که به‌جای هری کین در ترکیب اصلی تیم قرار داشت مزید بر علت شد و همین موضوع باعث شد تا او در ابتدای نیمه دوم جای خود را به لوکاس مورا بدهد.

تیم تاتنهام در۳۰ دقیقه پایانی بازی تلاش بسیاری برای جبران نتیجه انجام داد و نشان داد که با تیم نیمه نخست تفاوت آشکاری کرده است، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت و دومین باخت پیاپی تاتنهام رقم خورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال تاتنهام در ۹ مسابقه اخیر خود فقط در دو مسابقه پیروز بوده است و این عملکرد در این فصل برای مورینیو و تیم تاتنهام بسیار ناامید کننده است.

پس از این باخت اختلاف تاتنهام با صدر جدول و تیم فوتبال منچسترسیتی به ۱۱ امتیاز رسیده است و شاید بتوان گفت شانس قهرمانی برای آنها در این فصل از دست رفته است. تیم فوتبال تاتنهام هم اکنون با ۳۳ امتیاز در رده ششم جدول فوتبال لیگ جزیره قرار دارد.

ژوزه مورینیو پس از این شکست گفت:« ما بازی را خوب شروع نکردیم و گل دقایق ابتدایی باعث شد تا شاگردانم روحیه خود را ازدست بدهند، اما در ۲۰ دقیقه پایانی بسیار خوب ظاهر شدیم و آنها می‌دانستند که پیروزی می‌خواهند و ما می‌توانستیم که به آن برسیم، آنها تمام تلاش خود را کردند، تحمل شکست برای من بسیار سنگین است، ولی من نمی‌توانم از آنها ایرادی بگیرم و با یک احساس خوب نسبت به آنها این بازی را به اتمام می‌رسانم.»

اما به گفته عده‌ای از کارشناسان، بازی گرفتن از بیل می‌تواند این تیم را دوباره به جایگاه اول خود بازگرداند، چیزی که در حال حاضر کمتر شاهد آن هستیم و مشخص نیست که چرا مورینیو از گرت بیل به‌عنوان بازیکن ذخیره استفاده می‌کند، بازیکنی که می‌تواند در سن ۳۱ سالگی اوج فوتبال خود را به نمایش بگذارد.

مشخص است که بیل از نیمکت‌نشینی بسیار ناراحت است، مانند زمانی که در رئال مادرید بود.   

بیشتر از ورزش