آلیسون بکر لیورپول را نابود کرد

شب کابوس‌وار لیورپول به تلخی به پایان رسید

آلیسون بکر دروازه بان تیم لیورپول  - Laurence Griffiths / POOL / AFP

در حساس‌ترین دیدار هفته بیست وسوم لیگ جزیره دو تیم فوتبال منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه آنفیلد و به میزبانی قرمزها به مصاف یکدیگر رفتند. رقابتی که برای تماشاگران سرشار از هیجان بود.

تیم فوتبال سیتی درحالی پا این مسابقه گذاشت که با اختلاف قابل قبولی نسبت به تیم دوم صدرجدول لیگ جزیره قرار داشت و می‌دانست در این رقابت مقابل قهرمان سال گذشته کار سختی پیش رو دارد. آن‌ها در این دیدار حساس دو مهره کلیدی خود یعنی کوین دی بروینه و آگوئرو، مهاجم خود را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشتند و این موضوع می‌توانست کار را برای سیتیزن‌ها سخت کند.

بازی در نیمه اول بسیار متعادل آغاز شد و هر دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. در دقیقه ۲۹ بازی، فیرمینو فرصت باز کردن دروازه سیتی را داشت که ادرسون ضربه محکم او را به کرنر فرستاد. مهم‌ترین اتفاق نیمه اول از سوی استرلینگ رقم خورد که با حرکت خود درون محوطه جریمه و خطای مدافع لیورپول بر او موفق شد یک ضربه پنالتی به دست آورد، اما ایلکای گوندوگان نتوانست این پنالتی را به گل تبدیل کند و توپش با اختلاف از بالای دروازه خارج رفت و به این ترتیب دو تیم بدون گل نیمه اول را به پایان رساندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم سیتی نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان ابتدای کار موفق شد توسط گوندوگان که در نیمه اول یک پنالتی را از دست داده بود، در دقیقه ۴۹ دروازه لیورپول را باز کند. بعد از به ثمر رسیدن گل سیتی، تیم لیورپول بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه ۶۳ روی یک ضد حمله و خطای مدافع سیتی روی صلاح، صاحب یک ضربه پنالتی شد که صلاح با گل کردن این پنالتی بازی را به تساوی کشاند. اما حساس‌ترین قسمت بازی بعد از گل تساوی و در دقیقه ۷۳ بود، جایی که می‌توان گفت در مدت شش دقیقه تیم لیورپول قافیه را به سیتی واگذار کرد. دو اشتباه مرگبار از آلیسون بکر دروازه‌بان لیورپول، لو دادن توپ و پاس‌های اشتباه به بازیکنان حریف این فرصت را به سیتی داد تا از این دو موقعیت استفاده کنند و ۳ بر ۱ با گل‌های گوندوگان و استرلینگ پیش بیفتند. اتفاقی که به ندرت برای بکر در این فصل افتاده بود و کارشناسان معتقد بودند که او از جمله دروازه‌بانانی است که با پا نیز می‌تواند موثرعمل کند.

یورگن کلوپ که از این اتفاق شوکه شده بود سعی کرد تا با تعویض‌های هجومی جریان بازی را تغییر دهد، اما بازیکنان لیورپول از لحاظ روحی تضعیف شده بودند و به نظر می‌رسید که شکست مقابل سیتی را پذیرفته‌اند.

در دقیقه ۸۳ فیل فودن روی یک نفوذ به داخل محوطه جریمه لیورپول و یک شوت دیدنی توپ را برای بار چهارم وارد دروازه این تیم کرد تا شب کابوس‌وار لیورپول به تلخی به پایان برسد. تیم سیتی موفق شد این دیدارحساس را ۴ بر ۱ پیروز شود و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کند.

یورگن کلوپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول در پایان بازی گفت: «ما در این دیدار فرصت‌های زیادی به سیتی دادیم و با دو اشتباه بچه‌گانه بازی را از دست دادیم، اما در کل عملکرد خوبی داشتیم و همگان شاهد آن بودند. در مورد بکر نیز باید بگویم که او دو اشتباه مرگبار را مرتکب شد، اما دروازه‌بان قابلی است و بارها توانسته عالی عمل کند، هرچند این چنین اشتباه‌هاتی مقابل تیم‌هایی مانند سیتی تاوان سنگینی خواهد داشت. ما باید تلاش کنیم تا امتیازات از دست رفته را درمسابقات آینده کسب کنیم و هدفمان در این فصل کسب سهمیه برای مسابقات لیگ قهرمانان اروپا باشد.»

بیشتر از ورزش