آیا لیونل مسی هم راهی عربستان سعودی می‌شود؟

بعد پیوستن رونالدو به النصر، حالا هواداران الهلال هم به جذب فوق‌ستاره آرژانتینی امیدوارند

بعضی شنیده‌ها حاکی از آماده‌ شدن پیراهن‌های شماره ۱۰ الهلال با نام مسی برای عرضه در فروشگاه‌های این باشگاه است ـ AFP

در حالی که  پیوستن کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر عربستان سعودی همچنان در صدر خبرهای ورزشی قرار دارد، گمانه‌زنی‌هایی هم درباره حضور فوق‌ستاره آرژانتینی در عربستان سعودی مطرح شده است و برخی شبکه‌های خبری مدعی شدند لیونل مسی تابستان ۲۰۲۳ و پس از پایان قراردادش با پاری سن‌ژرمن، به باشگاه الهلال عربستان سعودی می‌پیوندد.

وب‌سایت گلف نیوز از آماده‌ شدن پیراهن‌های شماره ۱۰ الهلال با نام مسی برای عرضه در فروشگاه‌های این باشگاه خبر داد و نوشت: «بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی به نقل از یک روزنامه ایتالیایی گزارش دادند که باشگاه الهلال عربستان سعودی با لیونل مسی، یکی از بهترین فوتبالیست‌های نسل خود، به توافق رسیده است تا در آینده نزدیک، به این تیم بپیوندد. باشگاه الهلال بلافاصله پس از پیوستن کریستیانو رونالدو به رقیبش، النصر، پیراهن‌های مسی را برای عرضه در فروشگاه‌هایش آماده کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این رسانه، مبلغ قرارداد باشگاه الهلال با مسی برای پیوستن به این تیم سعودی در آینده نزدیک بسیار بالا است و احتمالا می‌تواند بالاترین رقم قرارداد در تاریخ باشگاه‌ها نام بگیرد. برخی رسانه‌ها این مبلغ را رقم شگفت‌انگیز ۳۲۰ میلیون دلار در سال دانسته‌اند که در این صورت، فوق‌ستاره آرژانتینی را به گران‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل می‌کند.

لیونل مسی یا باشگاه الهلال هیچ‌یک بیانیه‌ای رسمی درباره این انتقال احتمالی منتشر نکرده‌اند. با این حال، کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن‌ژرمن، گفت که نمی‌داند آیا مسی فصل آینده در این باشگاه حضور خواهد داشت یا نه. مسی ۳۵ ساله که تابستان آینده یک بازیکن آزاد می‌شود، هنوز با باشگاه فعلی خود قرارداد جدیدی امضا نکرده است.

گالتیه در پاسخ به این سوال که چه چیز برای ماندن مسی در پاری سن‌ژرمن در فصل آینده تعیین‌کننده است، گفت: «عوامل زیادی وجود دارد؛ اولین چیز خواسته او است. باید ببینیم آیا او می‌خواهد به بازی در پاری سن‌ژرمن ادامه دهد؟ آیا اینجا خوشحال است؟»

لیونل مسی، مهاجم افسانه‌ای اهل آرژانتین، با ۷۹۲ گلی که تاکنون برای باشگاه‌ها و کشورش ثبت کرده، کسب ۴۱ جام تیمی و رکورد هفت توپ طلا به نام خود، جایگاه خود را به عنوان یک ستاره واقعی در فوتبال تثبیت کرده است. با قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، او توانست افتخارات ثبت‌شده در کارنامه‌اش را کامل کند.

لیونل مسی در مه ۲۰۲۲ به عنوان سفیر گردشگری عربستان سعودی به جده رفت. در آن زمان، احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، در توییتر نوشت: «خرسندم که از لیونل مسی در عربستان سعودی استقبال می‌کنم. از حضور تو که برای سیاحت گنجینه دریای سرخ، موسم جده و تاریخ کهن ما می‌آیی، هیجان‌زده‌ایم. این نخستین سفر مسی به عربستان سعودی نیست و آخرین نیز نخواهد بود.»

بیشتر از فوتبال