شاه چارلز سنت ۷۰۰ ساله تاج‌گذاری را حفظ می‌کند

هر کس که اجدادش در تاج‌گذاری نقشی به عهده داشته‌اند، می‌تواند برای شرکت در مراسم امسال درخواست دهد

ملکه فقید بریتانیا الیزابت دوم و ولیعهدش چارلز، شاهزاده ولز، گشایش مجلس، لندن، ۱۹دسامبر، ۲۰۱۹-HANNAH MCKAY / POOL / AFP

پادشاه ۷۴ ساله بریتانیا در سپتامبر ۲۰۲۲ و پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت، به سلطنت رسید، اما در تاریخ ۶ مه ۲۰۲۳ رسما تاج‌گذاری خواهد کرد و هر کس که گذشتگانش در تاج‌گذاری قبلی نقشی به عهده داشته‌اند، می‌تواند برای شرکت در مراسم امسال درخواست دهد.

با توجه به این رسم کهن «دعاوی دربار»، انتظار می‌رود سیلی از درخواست‌ها به سمت کاخ سرازیر شود اما احتمالا بیشتر آن‌ها ناکام خواهند ماند، چرا که باید مدرکی دال بر حق موروثی خود برای مشارکت در تاج‌گذاری ارائه دهند.

پیش‌بینی می‌شود بیشتر درخواست‌ها از سوی اشراف یا اسقف‌های کلیساهای انگلستان باشد.

افراد یا سازمان‌هایی که می‌خواهند در تاج‌گذاری مشارکت داشته باشند، می‌توانند فرمی را پر کنند و تا ساعت ۱۷:۳۰ روز ۳ فوریه آن را از طریق ایمیل یا پست، به دفتر تازه‌تاسیس دعاوی تاج‌گذاری بفرستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متقاضیان باید مشخصات و راه‌های تماس با خود و نیز طرح کلی دعوی خود را به همراه شواهدی مبنی بر صحت ادعای مشارکتشان در مراسم تاج‌گذاری قبلی یا مدرکی دال بر ارتباطشان با شخصی که آن نقش یا خدمات را انجام داده است، ارائه دهند.

مقام‌های دولتی، کارشناسان تشریفات خاندان سلطنتی و کارشناسان کلیسایی از کاخ لمبت قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایفای نقش‌های تاریخی و تشریفاتی، درخواست‌ها را بررسی خواهند کرد.

در سال ۱۹۵۲، هدایت دعاوی دربار به عهده قضات ارشد در انگلستان و اسکاتلند بود و قبل از تاجگذاری ملکه الیزابت در سال ۱۹۵۳، به ۲۱ ادعا رسیدگی کردند. آن‌ها در نهایت ارل شروزبری را منصوب کردند تا یک عصای سفید را به عنوان نماد دفتر کار خود حمل کند و رئیس وست‌مینستر نیز حق آموزش ملکه در مناسک و مراسم را به دست آورد.

وینستون چرچیل، نخست‌وزیر وقت، که مقام تشریفاتی لرد نگهبان بندرهای سینک را نیز بر عهده داشت، ادعاهایی را از طرف بارون‌های بندرهای مختلف مبنی بر درخواست حمل سایبان بر سر ملکه ارائه کرد.

این رسوم در دربار بریتانیا قدمتی ۷۰۰ ساله دارد. نخستین بار در سال ۱۳۷۷ اسنادی مبنی بر فعالیت دعاوی دربار ثبت شد؛ زمانی که جان گانت تصمیم گرفت چه کسانی در زمان تاج‌گذاری برادرزاده‌اش، ریچارد دوم که ۱۰ ساله بود، اجرای وظایفی را این مراسم بر عهده داشته باشد.

بیشتر از زندگی