هیجان هواداران فوتبال از حضور رونالدو در عربستان: «خوشحال و مفتخریم»

برنده پنج توپ طلا قرار است فصل جدیدی را در فوتبال عربستان سعودی رقم بزند

کاپیتان تیم ملی پرتغال تاکید کرد که از حضور در باشگاه النصر عربستان «هیجان‌زده» است _ AFP

هواداران فوتبال در عربستان سعودی، با احساس غرور، از هیجان برای تماشای بازی کریستیانو رونالدو در کشورشان سخن می‌گویند. آن‌ها امیدوارند انتقال این بازیکن به ریاض درهایی را برای سایر بازیکنان مطرح جهان باز کند تا به باشگاه‌های عربستان سعودی بپیوندند.

به گزارش العربیه، رونالدو که با امضای قراردادی تا سال ۲۰۲۵ به باشگاه فوتبال النصر پیوسته است، عصر دوشنبه به همراه خانواده‌اش وارد ریاض، پایتخت عربستان، شد.

حضور این بازیکن شاخص بین‌المللی باعث شده است تماشاچیان فوتبال در عربستان به موفقیت باشگاه‌های کشورشان امید بیشتری پیدا کنند. یکی از طرفداران جوان فوتبال عربستان گفت: «رونالدو بازیکن بسیار جاه‌طلبی است. او به همه‌چیز در لیگ اروپا دست یافت و اکنون در عربستان است تا تجربه جدیدی را ثبت کند. مطمئنم که ورود او با اتفاق‌های مهمی در ورزش کشورمان همراه می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شروع جدید فصل دیگری از فوتبال کریستیانو رونالدو در ریاض مصادف با زمانی است که تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت. این موضوع مورد اشاره رونالدو هنگام پیوستن به النصر نیز قرار گرفت و او در بیانیه‌ای تاکید کرد: «من آماده‌ام که تجربیاتم را در خارج از اروپا به اشتراک بگذارم. ما می‌توانیم از عملکرد اخیر عربستان سعودی در جام جهانی ببینیم که این کشور توانایی‌هایی زیادی برای درخشش دارد. مشتاقانه منتظرم تا به هم‌تیمی‌های جدیدم بپیوندم و همراه با آن‌ها برای رسیدن باشگاه به موفقیت تلاش می‌کنم.»

یکی دیگر از شهروندان عربستان سعودی با ابراز امیدواری از اینکه پس از رونالدو، بازیکنان مطرح دیگری نیز راهی باشگاه‌های این کشور شوند، گفت: «نسل من افتخار می‌کند که می‌بینیم فوتبال در عربستان چگونه پیشرفت می‌کند و بازیکنان بزرگی مانند رونالدو برای بازی در لیگ راهی کشورمان می‌شوند.»

او تاکید کرد: «وقتی خبر امضای قرارداد رونالدو با باشگاه النصر تایید شد، ما شوکه و شگفت‌زده شدیم. رونالدو ارزش و اعتبار زیادی برای لیگ برتر عربستان و به‌ویژه باشگاه النصر خواهد بود. ما امیدواریم او اولین یا آخرین بازیکن بین‌المللی نباشد که در لیگ برتر عربستان بازی می‌کند.»

در سوی دیگر، کاپیتان تیم ملی پرتغال نیز در گفته‌هایش تاکید کرد که از این آغاز جدید «هیجان‌زده» است. به گفته او «چشم‌انداز باشگاه النصر برای توسعه فوتبال مردان و زنان در عربستان سعودی بسیار الهام‌بخش است.» همسر رونالدو نیز عکس‌هایی از داخل هواپیما به مقصد ریاض منتشر کرد. خانواده رونالدو قرار است تا پیش از یافتن خانه‌ای مناسب، فعلا در هتلی لوکس اقامت کنند.

باشگاه النصر روز جمعه جزئیات قرارداد با کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلا، را اعلام و اظهار کرد: «بی‌صبرانه منتظریم رونالدو را با پیراهن شماره ۷ النصر ببینیم». این قرارداد دو سال‌ونیمه است و رونالدو طبق آن سالانه ۲۰۰ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. این رقم همچنین شامل دستمزد و درآمد تبلیغاتی کریستیانو رونالدو است.

رودی گارسیا، سرمربی النصر، درباره شروع فعالیت‌های رونالدو گفت در صورت آمادگی این بازیکن، نخستین‌بار در بازی پنجشنبه مقابل «الطائی» از ستاره پرتغالی استفاده خواهد شد، ولی بازی بعدی مقابل الشباب اهمیت بیشتری برای این مربی فرانسوی دارد و ترجیح می‌دهد که برای آن بازی بتواند روی مهاجم جدیدش حساب کند. پیش‌بینی می‌شود که در صورت حضور رونالدو، بازی پنجشنبه زیر ذره‌بین رسانه‌های بین‌المللی باشد و حتی گفته می‌شود که تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی هم خواهان پخش آن شده‌اند.

بیشتر از فوتبال