بیش از ۶۰ هزار نفر با پیکر پاپ بندیکت وداع کردند

واتیکان می‌گوید تا پایان سوگواری روز اول حدود ۶۵ هزار نفر از کنار پیکر پاپ عبور کرده‌اند

مراسم وداع با پیکر پاپ امريتوس بندیکت شانزدهم، روز دوشنبه، دوم ژانویه (۱۲ دی)، در کلیسای سن پی‌یترو واتیکان انجام شد. ده‌ها هزار نفر برای ادای احترام به پاپ بندیکت به این کلیسا آمدند. به گزارش اسوشیتدپرس، پاپ سابق صبح روز شنبه، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، در ۹۵ سالگی درگذشت.

مقام‌های امنيتی ايتاليا گفتند که پیش‌بینی می‌کردند دست‌کم ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر روز دوشنبه برای بدرقه پاپ بندیکت به این کلیسا بیایند، اما واتیکان می‌گوید تا پایان سوگواری روز اول، حدود ۶۵ هزار نفر از کنار پیکر پاپ عبور کرده‌اند. پاپ امريتوس بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۱۳ از مقام خود بازنشسته شد و نخستین پاپ در ساختار کلیسای کاتولیک و واتیکان در طول۶۰۰ سال گذشته بود که چنین کرد. کاردینال والتر کسپر، دین‌پژوه آلمانی، گفت: «این کناره‌گیری نشانه ضعف نبود، بلکه نشانه قدرت بود.» او افزود که بندیکت «تغییر بزرگی» در زمینه خداشناسی و معنویت بر‌ جا گذاشت. بندیکت، نخستین پاپ آلمانی بود که در ۱۰۰۰ سال گذشته در راس کلیسای کاتولیک قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاپ بندیکت یا ژوزف راتزینگر، ۱۶ آوریل ۱۹۲۷ در مارکتل، روستای کوچکی در جنوب شرقی آلمان، در یک خانواده کاتولیک به دنیا آمد. او بخش عمده‌ای از نوجوانی خود را در همان محل، در نزدیکی مرز اتریش گذراند. او اغلب خود را طرفدار موزارت، هنرمند برجسته موسیقی، توصیف می‌کرد و در طول زندگی‌اش گه‌گاه پیانو می‌نواخت. راتزینگر در سال ۱۹۴۱، زمانی که ۱۴ ساله بود، در گروه جوانان هیتلری آلمان ثبت‌نام کرد. عضویت در سازمان جوانان نازی در آن زمان از نظر قانونی ضروری بود و او برای جلوگیری از شهریه دادن، در گروه جوانان هیتلری باقی ماند. او بعدها در پایان جنگ جهانی دوم در نیروی ضدهوایی ثبت نام کرد.

راتزینگر در نهایت از اتهام همکاری با دولت نازی تبرئه شد. او هولوکاست را «دوران تاریک» در زندگی‌اش نامید. کاردینال جوزف راتزینگر سپس از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ در مسند اسقف اعظم مونیخ خدمت کرد. بندیکت شانزدهم کوشید ارتباط با یهودیان را گسترش دهد و دومین پاپ در تاریخ بود که وارد کنیسه یهودیان شد. او همچنین در کتاب خود با عنوان «عیسای ناصری» در سال ۲۰۱۱، قوم یهود را از اتهام مشارکت در مرگ مسیح تبرئه کرد. او کلیسای کاتولیک را در مسیری محافظه‌کار و سنتی قرار داد که اغلب افراد مترقی‌ را از خود دور می‌کرد. بندیکت شانزدهم اصرار داشت که کلیسا در مواجهه با جهان در حال تغییر، به آموزه‌ها و سنت‌های خود وفادار بماند.

بیشتر از جهان