آزار جنسی در کلیسای مونیخ؛ بندیکت شانزدهم در چند مورد هیچ واکنشی نداشت

بندیکت که اکنون ۹۴ سال دارد، پس از کناره‌گیری در سال ۲۰۱۳، در واتیکان زندگی می‌کند

واتیکان با صدور بیانیه‌ای، بدون اشاره به پاپ پیشین، اعلام کرد که گزارش را کاملا ارزیابی و جزئیات آن را بررسی می‌کند-REUTERS/ Tony Gentile/File Photo

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، پاپ بندیک شانزدهم، پاپ پیشین، زمانی که اسقف اعظم مونیخ بوده، در مورد چهار مورد اتهام آزار جنسی کشیش‌های این اسقف‌نشین اقدامی صورت نداده است.

به گزارش رویترز، یک شرکت حقوقی در مونیخ تمام موارد اتهام آزار جنسی بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۲۰۱۹ در اسقف‌نشین مونیخ و فرایزینگ را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، در این فاصله زمانی، دست‌کم ۴۹۷ تن که بیشتر آنان مردان جوان بوده‌اند، قربانی آزار جنسی شدند. این حقوقدانان بر این باورند که موارد دیگری نیز بوده که گزارش نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی پاپ پیشین هنوز درباره این گزارش و پرسش‌ رسانه‌ها ‌واکنشی نشان نداده است. بندیکت که اکنون ۹۴ سال دارد، پس از کناره‌گیری در سال ۲۰۱۳، در واتیکان زندگی می‌کند.

واتیکان با صدور بیانیه‌ای، بدون اشاره به پاپ پیشین، اعلام کرد که گزارش را کاملا ارزیابی و جزئیات آن را بررسی می‌کند.

وکلای گروه تحقیق وظیفه داشتند بررسی کنند چه کسی از آزارهای رخ‌داده مطلع بوده و چه واکنشی داشته است. بیشتر تمرکز بر یوزف راتسینگر بود که بعدتر پاپ بندیکت شانزدهم لقب گرفت. او بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ در اسقف‌نشین مونیخ و فرایزینگ، اسقف اعظم بود.

مارتین پوش، وکیل دادگستری، هنگام ارائه این گزارش  گفت که راتسینگر درباره چهار مورد هیچ اقدامی انجام نداده است.

پوش گفت: «ما مجموعا در چهار مورد به توافق رسیدیم که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.» با این حال او افزود که پاپ پیشین برعهده داشتن هرگونه مسئولیتی برای پاسخگویی به اتهام‌ آزارهای جنسی را به‌شدت رد کرده بود.

بیشتر از جهان