وزارت دفاع روسیه: ۶۳ سرباز روس در جریان حمله موشکی اوکراین کشته شدند

چهار موشک با کلاهک انفجاری قوی به یک محل استقرار موقت سربازان در نزدیکی «ماکیئیفکا» اصابت کرد و باعث کشته شدن نظامیان روس شد

ارتش اوکراین بدون اشاره به این حمله موشکی، اعلام کرد که نزدیک به ۴۰۰ سرباز روس در «ماکیئیفکا» در بخش تحت کنترل مسکو در منطقه شرقی رونتسک، کشته شدند- REUTERS/Anna Kudriavtseva

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه، دوم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۲ دی)، اعلام کرد در جریان حمله موشکی اوکراین به مجتمعی در شهر «ماکیئیفکا» در شرق اوکراین که در کنترل روسیه است، ۶۳ سرباز روس کشته شدند.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد چهار موشک با کلاهک انفجاری قوی به یک محل استقرار موقت سربازان در نزدیکی «ماکیئیفکا» اصابت کرد و باعث کشته شدن نظامیان روس شد. در این بیانیه آمده است کی‌یف با شش گلوله راکتی نوع «هیمارس» ساخت ایالات متحده آمریکا، به پایگاه موقت یک واحد نیروهای مسلح روسیه حمله کرد، و پدافند هوایی روسیه توانست دو موشک را سرنگون کند.

ارتش اوکراین بدون اشاره به این حمله موشکی، اعلام کرد نزدیک به ۴۰۰ سرباز روس در «ماکیئیفکا» در بخش تحت کنترل مسکو در منطقه شرقی رونتسک، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه از پیشرفت ارتش روسیه در جبهه‌های مختلف در جنگ اوکراین سخن گفته و مدعی شده است که دو سامانه توپخانه‌ای «ام-۷۷۷» ساخت ایالات متحده در نزدیکی دونتسک منهدم شدند. همچنین، ادعا شده است که پدافند هوایی روسیه، ۱۵ پهپاد اوکراینی را در شرق اوکراین منهدم کرده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، اوکراین اعلام کرد که در بمباران صبح دوشنبه روسیه در منطقه تحت کنترل اوکراین در جنوب خرسون، پنج نفر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، روسیه همچنین شب گذشته با ۴۰ فروند پهپاد به کی‌یف حمله کرد که به گفته ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، همه آن‌ها منهدم شدند. کلیچکو گفت که ۲۲ پهپاد بر فراز کی‌یف، سه فروند در حومه کی‌یف، و ۱۵ پهپاد در استان‌های همجوار منهدم شدند. او گفت که در نتیجه این حملات، تاسیسات زیربنایی انرژی آسیب دیده‌اند و یک انفجار در منطقه‌ای در شهر رخ داده است. هنوز مشخص نیست که آیا این خسارات را پهپادها ایجاد کرده‌اند، یا سایر مهمات.

روسیه از اکتبر ۲۰۲۲ تقریبا هر هفته حملات هوایی علیه منابع برق و آب اوکراین انجام داده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین، روسیه را به «تروریسم انرژی» متهم کرده‌ است، زیرا بمباران زیرساخت‌های انرژی کشور باعث شده است که در دمای زیر صفر زمستان اوکراین، بسیاری از مردم بدون سوخت و امکان گرمایش خانه‌هایشان زندگی کنند. مقام‌های اوکراینی می‌گویند که مسکو در تلاش برای تضعیف روحیه مقاومت مردم اوکراین، «زمستان را به سلاح تبدیل کرده است».

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گزارش داد که ۳۹ پهپاد شاهد انفجاری ساخت ایران، و نیز دو پهپاد اورلان ساخت روسیه و یک موشک «ایکس-۵۹» را منهدم کرده است.

بیشتر از جهان