نخست‌وزیر ایتالیا: رفتار جمهوری اسلامی در قبال معترضان پذیرفتنی نیست

به‌گفته نخست‌وزیر ایتالیا، اگر جمهوری اسلامی ایران، رویکرد خود را تغییر ندهند ایتالیا درباره چگونگی برخورد با جمهوری اسلامی، با متحدانش رایزنی می‌کند

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به سرکوب اعتراض‌های سراسری و موج اعدام‌ها در ایران، روز پنجشنبه جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، گفت آنچه امروز در ایران می‌گذرد، برای ما دیگر غیرقابل تحمل شده است.

به‌گفته نخست‌وزیر ایتالیا، اگر مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، رویکرد خود در قبال اعتراض‌ها در ایران را تغییر ندهند، ایتالیا همراه با متحدان اروپایی‌اش درباره چگونگی برخورد با جمهوری اسلامی ایران رایزنی می‌کند.

روز چهارشنبه نیز آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا، گفت: سفیر جمهوری اسلامی ایران، برای اعتراض به اقدامات «غیرقابل‌پذیرش» در قبال معترضان به وزارت خارجه احضار شده است.

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا، اعلام کرد در اعتراض به واکنش‌های «غیرقابل‌پذیرش» به اعتراض‌ها در ایران، سفیر جمهوری اسلامی در رم احضار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه ایتالیا پیشتر گفته بود سفیر جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از ارائه استوارنامه‌اش، به وزارت خارجه احضار می‌شود.

یک روز بعد از احضار سفیر جمهوری اسلامی در رم، رسانه‌های داخلی ایران شامگاه پنجشنبه اعلام کردند وزارت خارجه دولت ابراهیم رئیسی، جوزپه پررونه سفیر ایتالیا در تهران را به‌واسطه آن چه «اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه» مقام‌های ایتالیایی در «امور داخلی» ایران توصیف شد، به وزارت خارجه احضار کرده‌ است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، دولت ایتالیا را متهم کرده است که رفتاری «گزینشی» و «دوگانه‌» در قبال حقوق بشر دارد و با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا، حقوق مردم ایران را نقض می‌کند.

از زمان شروع خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی ایران، بارها کشورهای مختلف غربی، سفرا و دیپلمات‌های دستگاه وزارت خارجه دولت ابراهیم رئیسی را احضار کرده‌اند.

بسیاری از مخالفان نظام جمهوری اسلامی، از دولت‌های غربی خواسته‌اند روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کنند و نمایندگان دستگاه وزارت خارجه دولت ابراهیم رئیسی را نیز از کشورهای خود اخراج کنند.