والنتینو جایزه بهترین طراح مد سال بریتانیا را به خانه برد

پس از رسوایی کارزار آخر بالنسیاگا، این خانه مد از رقابت کنار گذاشته شد

پی‌یرپائولو پیکیولی، مدیر خلاق والنتینو، جایزه طراح سال جوایز مد ۲۰۲۲ بریتانیا را برنده شد.

میزبانی این مراسم پرستاره در رویال آلبرت هال لندن را جودی ترنر اسمیت، بازیگر، برعهده داشت و تیلدا سوینتون، الیزابت دبیکی، گلدا روشوول، اما کورین، برنا بوی، سم اسمیت، پاریس جکسون و اشلی گراهام هم در این مراسم حاضر بودند. بلا حدید که برنده بهترین مدل سال شد از طریق تماس ویدیویی در این مراسم شرکت داشت.

دمنا، مدیر خلاق بالنسیاگا، که پیش‌تر برای جایزه طراح سال نامزد شده بود، از این جوایز کنار گذاشته شد. خانه مد بالنسیاگا هم در این مراسم شرکت نکرد و نام دمنا نیز از فهرست نامزدها حذف شد؛ این خانه مد لوکس به‌تازگی به دلیل استفاده از کودکان و عروسک‌های خرسی با نشانه‌های جنسی (بانداژ) به همراه انتشار مدارکی درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان در پس‌زمینه تبلیغات خود، مجبور به عذرخواهی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دمنا روز جمعه بیانیه‌ای در اینستاگرام منتشر و در آن شخصا هم عذرخواهی کرد و اتفاق یادشده آن را «انتخاب هنری اشتباه مفهوم» عنوان کرد.

نامزدها و برندگان جوایز مد را رای هیئت داوران بین‌المللی متشکل از بیش از یک هزار متخصص صنعت مد مشخص می‌کنند.

دوشنبه شب، دومین باری بود که پیکیولی این جایزه را دریافت می‌کرد؛ او نخستین بار در سال ۲۰۱۸ این جایزه را به خانه برده بود. او در آن زمان گفت: «اگر امشب این سخنرانی را می‌خوانم، به این معنا است که رویاها می‌توانند شما را به جاهایی ببرند که هرگز انتظارش را نداشتید.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

در سال ۲۰۲۱، فروش خانه مد والنتینو ۴۱ درصد افزایش یافت و درآمد ۱.۴۳ میلیارد دلاری گزارش کرد که از درآمد آن قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹، سه درصد بالاتر بود.

پیکیولی عمدتا با افزایش تقاضا به‌ویژه در میان نسل زد (Gen Z)، یک گروه جمعیتی موردعلاقه بازار لوکس، شناخته می‌شود. او همچنین با همکاری پنتون (Pantone)، یک سایه خاص صورتی به نام Pink PP ایجاد کرد که روی همه‌چیز از کیف‌های مینیاتوری گرفته تا لباس‌های شیک، استفاده شد.

بیشتر از مُد و زیبایی