هلند واقعا مدعی قهرمانی است؟

ادعای فان‌گال درباره قابلیت‌های تیمش با عملکرد نارنجی‌ها همخوانی نداشته است

هلند شانس زیادی برای سرگروهی گروه A دارد و در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه B روبه‌رو می‌شود که شاید ایران باشد-AFP

لوئیز فان‌گال پیش از شروع جام جهانی مدعی شد که مجموعه فعلی هلند می‌تواند قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شود. او تاکید کرد بازیکنان فعلی نسبت به تیمی که با هدایت خودش در جام جهانی ۲۰۱۴ به نیمه ‌نهایی رسید، قابلیت‌های بیشتری دارند. با این حال نمایش هلند در دو بازی اول با ادعای این مربی همخوانی نداشت و کیفیت آنها با مدعیان جدی قهرمانی مثل فرانسه، برزیل و پرتغال که زودتر از دیگران به مرحله حذفی صعود کرده‌اند، فاصله دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


اولین بازی هلند در تورنمنت مقابل سنگال تا دقایق پایانی نزدیک و بدون گل پیش می‌رفت و دو گل ناگهانی ورق بازی را برگرداند. انتظار می‌رفت نارنجی‌ها در بازی دوم اکوادور را شکست بدهند، ولی تیم فان‌گال برتری‌اش را در شروع نیمه دوم ازدست داد و خوش‌شانس بود که گل دوم را دریافت نکرد.
البته هلند برای صعود کار سختی ندارد و سه‌شنبه حتی گرفتن یک امتیاز از قطر ضعیف و حذف‌شده هم برای صعود کفایت می‌کند، ولی نگرانی رسانه‌ها و هواداران این کشور برای مراحل بالاتر است که آنها با حریفان قدری روبرو می‌شوند.
فان‌گال در نشست خبری پیش از این بازی انتقاد از تیم‌اش را پذیرفت و گفت: «من با انتقادات موافقم، ولی ما در ۱۷ بازی متوالی بدون شکست بوده‌ایم و با در نظر گرفتن آمار گل‌، ما شایسته احترام بیشتری هستیم.» هلند در این مدت تنها ۱۴ گل دریافت کرد و این نشان می‌دهد که اولویت برای این مربی استحکام دفاعی تیم است.
فان‌گال همچنین اعتراف کرد که ادعایش برای قهرمانی جهان مناسب نبوده و انتظارات را بالا برده است: «امیدوارم حرف‌های من فشار روی بازیکنان را بالا نبرده باشد، ولی شما همیشه باید هدف‌تان را تعیین کنید. اگر بگویید که می‌خواهیم تا یک چهارم پیش برویم، هیچوقت نمی‌توانید قهرمان شوید.»
او همچنین تلاش کرد حرف‌های قبلی‌اش را اصلاح کند و گفت: «من هرگز نگفتم که ما قهرمان می‌شویم، بلکه گفتم که شانس قهرمانی داریم و بازیکنان هم این موضوع را باور دارند.»
یکی از ستاره‌هایی که فان‌گال برای موفقیت روی آنها حساب کرده، کودی گاکپو است که در هر دو بازی هلند گل زده است. همزمان با جام جهانی شایعه توافق او با منچستریونایتد برای انتقال زمستانی مطرح شد، ولی ستاره آیندهوون توضیح بیشتری نداد و گفت: «تمرکز من فقط روی جام جهانی است. من فعلا بازیکن آیندهوون هستم و باید ببینیم چه پیش می‌آید.»
هلند شانس زیادی برای سرگروهی گروه A دارد و در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه B روبه‌رو می‌شود که ممکن است ایران باشد. این دو تیم در جام جهانی ۱۹۷۸ هم با هم بازی کردند.

بیشتر از فوتبال