درخواست حقوقی از فیفا برای محروم کردن ایران از جام جهانی قطر

این نامه به امضای شماری از چهره‌های ورزشی کنونی و سابق رسیده و مسیح علی‌نژاد، کنشگر مقیم آمریکا، نیز از آن حمایت کرده است

جام جهانی از ماه آینده آغاز می‌شود و از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر جریان خواهد داشت- ایرنا

یک شرکت حقوقی نامه‌ای به فیفا فرستاده است و خواهان تعلیق عضویت فدراسیون فوتبال ایران در فیفا و ممنوعیت تیم ملی ایران از شرکت در جام جهانی در قطر شده است. این نامه به امضای شماری از چهره‌های ورزشی کنونی و سابق رسیده و مسیح علی‌نژاد، کنشگر مقیم آمریکا، نیز از آن حمایت کرده است. 

در بیانیه مطبوعاتی ضمیمه این نامه آمده است: «توحش و خصومت ایران در قبال مردم خودش به نقطه‌ لبریز شدن رسیده است و اکنون باید این حکومت به شکلی بی‌تخفیف و قاطع از جهان فوتبال و ورزشی کنار زده شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه آمده است: «غیاب تاریخی فیفا از کشمکش‌های سیاسی تنها زمانی تحمل شده است که پای آن اوضاع به عرصه فوتبال کشیده نشود… فوتبال باید جای امنی برای همگان باشد، اما فضای امنی برای زنان و حتی مردان نیست…. زنان به طرزی مداوم از دسترسی به استادیوم‌ها در سراسر کشور محروم شده‌اند و منظما از بوم‌سازگان فوتبال در ایران حذف شده‌اند و این به شدت با ارزش‌ها و مقررات فیفا مغایر است.»

نامه تاکید می‌کند که اعمال فدراسیون فوتبال ایران ناقض قوانین فیفا است. فیفا و این فدراسیون هنوز واکنشی به این نامه نشان نداده‌اند. 

این نامه را شرکت حقوقی «روئیز-هوئرتا و کرسپو» از والنسیای اسپانیا ارسال کرده است و به گفته مسیح علی‌نژاد، هزینه این اقدام حقوقی را وکلای خیر پرداخت کرده‌اند.

جام جهانی از ماه آینده آغاز می‌شود و از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر جریان خواهد داشت. طبق برنامه این جام، ایران قرار است در بازی اول خود در روز ۲۱ نوامبر با انگلستان روبه‌رو شود، و سپس در روزهای ۲۵ و ۲۹ نوامبر، به ترتیب با ولز و آمریکا بازی کند.

توضیح: این خبر در نسخه اولیه برگرفته از گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان به نام‌های علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا به عنوان حامیان این درخواست اشاره کرده بود که پس از تصحیح خبر در سی‌ان‌ان، این نام‌ها حذف و به‌روز رسانی شده است. از مخاطبان گرامی پوزش می‌طلبیم.

بیشتر از فوتبال