تلاش دموکرات‌ها برای تشدید فشارها بر حکومت ایران

فشار بر دولت بایدن، حتی در درون حزب دموکرات‌، برای اتخاذ موضعی محکم‌تر در قبال جمهوری اسلامی افزایش یافته است

در ادامه واکنش‌های بین‌‌المللی به سرکوب خونین اعتراض‌های سراسری در ایران، ۱۷ تن از اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار نامه‌ای جمعی خطاب دولت جو بایدن و متحدان ایالات متحده، خواهان استمرار و ادامه فشار بر حکومت ایران شدند.

این نامه جمعی در حالی منتشر می‌شود که فشار بر دولت بایدن، حتی در درون حزب دموکرات، برای اتخاذ موضعی قاطع و محکم‌تر در قبال حکومت جمهوری اسلامی و عوامل سرکوب‌‌های سیاسی در ایران افزایش یافته است.

این نمایندگان دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا، در نامه جمعی روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر (۲۵ آبان‌ماه) خود متعهد شده‌اند همچنان در همکاری با دولت جو بایدن و متحدان ایالات متحده در سراسر جهان، تلاش خواهند کرد تا فشارها بر حکومت ایران، به‌ واسطه سرکوب خونین و گسترده اعتراض‌ها، ادامه یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دیگری از نامه این ۱۷ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا آمده که عوامل قتل «ایرانی‌های شجاعی» که در جریان خیزش سراسری علیه نظام جمهوری اسلامی، جان خود را از دست داده‌اند، باید تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند و پاسخگو باشند.

این ۱۷ نماینده کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در بخش دیگری از نامه جمعی، حکومت ایران را متهم کرده‌اند که بدون هیچ پیامدی به سرکوب خشونت‌آمیز خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد و با برگزاری محاکمه‌های نمایشی، احکام اعدام معترضان را صادر می‌کند.

در همین حال، کتی پورتر، نماینده کالیفرنیا، روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر دولت بایدن را خطاب قرار داد و خواهان پاسخ‌‌گو کردن مقام‌های جمهوری اسلامی شد.

روز سه‌شنبه نیز باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا آمریکا، ضمن استقبال از اجرای برخی از تحریم‌های حقوق بشری دولت بایدن تاکید که این مجموعه تحریم‌ها کافی نبوده‌اند و لازم است دامنه تحریم‌های حقوق بشری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی گسترش یابند.