انتخاب‌های متفاوت انریکه جواب می‌دهد؟

فهرست تیم ملی اسپانیا با انتقادهای مختلفی روبرو شده است

فهرست لوئیز انریکه طبق معمول پرحاشیه است-PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

اسپانیا به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی به قطر می‌رود، ولی فهرست لوئیز انریکه طبق معمول پرحاشیه است.

انریکه از بازیکنانی مثل سرخیو راموس، تیاگو آلکانتارا، داوید دخئا و یاگو آسپاس در فهرست نهایی صرف‌نظر کرد و تیمی را به قطر می‌برد که میانگین سنی‌اش ۲۵.۶ سال است و هشت بازیکن زیر ۲۳ سال دارد. منتقدان این مربی، بر این باورند که این یکی از کم‌ستاره‌ترین تیم‌های اسپانیا است و چهره شاخص این تیم خود انریکه است. از طرف دیگر، گروهی تیم فعلی را با تیم آراگونس در جام جهانی ۲۰۰۶ مقایسه می‌کنند که با وجود حذف در یک‌هشتم نهایی پایه‌گذار تیمی بود که سه تورنمنت مهم بعدی را فتح کرد.

دعوت نشدن راموس با واکنش مدافع پاری‌سن‌ژرمن روبرو شد که در حساب شخصی‌اش نوشت: «فصل گذشته، سخت و دشوار بود، هم به‌دلیل وفق پیدا کردن با فضای تیم و شهر جدیدم و هم به‌دلیل مصدومیت‌های متوالی. خوشبختانه می‌توانم بگویم که در فصل جاری به فرم سابقم برگشته‌ام و بار دیگر، دارم از فوتبال در پاری‌سن‌ژرمن و شهر بزرگ پاریس لذت می‌برم. جام جهانی یکی از رویاهای بزرگ من بود و می‌توانست پنجمین جام جهانی‌ام باشد، ولی متاسفانه بازی‌ها را باید از خانه تماشا کنم.»

انریکه درباره دعوت نکردن بازیکنان باتجربه‌ای مثل راموس و آلکانتارا، هافبک خوش‌تکنیک لیورپول، گفت: «اگر این یک جام جهانی عادی بود، می‌توانستیم آمادگی بدنی بازیکنان را در تمرینات بالاتر ببریم، ولی در میانه فصل نمی‌توانیم برای بازیکنان تمرینات بدنی در نظر بگیریم. از تمام بازیکنانی که برای صعود ما کمک کردند تشکر می‌کنم، ولی در حال حاضر، ۲۶ بازیکن فعلی اهمیت دارند. ما بازیکنان جوان زیاد و البته بازیکنان باتجربه‌ای داریم. این ترکیب متوازنی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راموس در بازی‌های اخیر مدافع ثابت پاری‌سن‌ژرمن بوده است، در حالی که سولر و سارابیا با وجود نیمکت‌نشینی در این تیم دعوت شده‌اند. دعوت نشدن آلکانتارا هم یک ریسک بزرگ است و انریکه برای خط میانی روی پدری و گاوی حساب کرده که تجربه بین‌المللی کمی دارند.

حذف آسپاس که در شش فصل گذشته چهار بار آقای گل لالیگا شده هم محل سوال است و انریکه به جای مهاجم سلتا، آلوارو موراتا را برگزیده است که آمار گلزنی ضعیف‌تری دارد. انریکه درباره این انتخاب گفت: «بازیکنانی وجود دارند که در تیم‌شان لیدرند، گل می‌زنند و تیم در خدمت آن‌ها است. تیم ملی قرار نیست متشکل از ۱۱ بازیکن برتر لیگ باشد. شما باید شرایط را در نظر بگیرید و من ترجیح می‌دهم اسپانیا یک تیم باشد.»

اسپانیا پیش از جام جهانی یک بازی دوستانه با اردن دارد و در مرحله گروهی، به ترتیب باید با کاستاریکا، آلمان و ژاپن بازی کند. انریکه در یورو ۲۰۲۰ موفق شد با تیمش تا نیمه نهایی صعود کند و هواداران انتظار دارند در قطر هم بتواند به مراحل پایانی برسد.

فهرست نهایی اسپانیا برای جام جهانی به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: اونای سیمون (اتلتیک بیلبائو)، روبرت سانچز (برایتون) و دیوید رایا (برنتفورد)

مدافعان: دنی کارواخال (رئال مادرید)، سزار آزپیلیکوئتا (چلسی)، اریک گارسیا (بارسلونا)، هوگو گیامون (والنسیا)، امریک لاپورت (منچسترسیتی)، پائو تورس (ویارئال)، یوردی آلبا (بارسلونا) و گایا (والنسیا)

هافبک‌ها: سرخیو بوسکتس (بارسلونا)، رودریگو (منچسترسیتی)، پدری (بارسلونا)، گاوی (بارسلونا)، کوکه (اتلتیکو)، مارکوس یورنته (اتلتیکو) و کارلوس سولر (پاری‌سن‌ژرمن)

مهاجمان: آلوارو موراتا (اتلتیکو)، فران (بارسلونا)، دنی اولمو (لایپزیگ)، نیکو ویلیامز (اتلتیک بیلبائو)، سارابیا (پاری‌سن‌ژرمن)، مارکو آسنسیو (رئال مادرید)، یرمی پینو (ویارئال) و آنسو فاتی (بارسلونا)

بیشتر از ورزش