پرچم پنج نفتکش مرتبط با ایران تعلیق شد

در پی تحریم‌های آمریکا به‌دلیل تسهیل تجارت نفت برای حزب‌الله و نیروی قدس سپاه، جیبوتی و جزایر کوک پرچم پنج نفتکش را به حالت تعلیق درآوردند

طبق قوانین، کشتی‌هایی که پرچم کشور، رده‌بندی مناسب دریا یا بیمه نداشته باشند ترددشان میان بنادر بین‌المللی محدود می‌شود‌ـ US DEPARTMENT OF JUSTICE / AFP

سازمان غیردولتی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» روز دوشنبه ۲۳ آبان اعلام کرد در پی تحریم‌های آمریکا به‌دلیل تسهیل تجارت نفت برای حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران، جیبوتی و جزایر کوک پرچم پنج نفتکش را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اوایل نوامبر، شبکه گسترده‌ای از شرکت‌ها، افراد و کشتی‌ها را که به مخفی‌سازی مبدا ایرانی محموله‌ها و صادرات آن‌ها به سراسر جهان متهم بودند، تحریم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی این تحریم‌ها، نفتکش‌های بوئنو، بی لومینوسا، بلوفینز و بوشیانیکا در روزهای اخیر در دفتر ثبت بین‌المللی ملیت کشتی جیبوتی به حالت تعلیق درآمدند و کشتی رین دراپ از دفتر ثبت دریایی جزایر کوک حذف شد.

طبق قوانین، کشتی‌هایی که پرچم کشور، رده‌بندی مناسب دریا یا بیمه نداشته باشند ترددشان میان بنادر بین‌المللی محدود می‌شود.

بر اساس مدارکی که به رویت رویترز رسیده است، بیشتر این نفتکش‌ها در آب‌های ونزوئلا هستند و شرکت نفت ونزوئلا (PDVSA) با استفاده از آن‌ها، نفت و سوخت بین بنادر داخلی جابه‌جا می‌‌کند.

از سال گذشته، شمار رو به افزایشی از نفتکش‌های متعلق به طرف ثالث برای تبادل نفت بین ایران و ونزوئلا به کار گرفته شده‌اند و در عین حال به یافتن مشتری و جابه‌جایی نفت کمک می‌کنند.