اضطراب و انتظار سنگال بعد از مصدومیت سادیو مانه

ستاره تیم قهرمان آفریقا ممکن است جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست بدهد

سرمربی سنگال، قرار است جمعه فهرست نهایی‌اش را اعلام کند - reuters

سادیو مانه جدیدترین ستاره دنیای فوتبال است که در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ مصدوم شده و ممکن است نتواند سنگال را در قطر همراهی کند. مهاجم بایرن مونیخ سه‌شنبه شب در دقیقه ۲۰ بازی تیمش مقابل وردربرمن آسیب دید و مجبور به ترک زمین شد.

یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن، بعد از بازی درباره این مصدومیت گفت: «ضربه‌ای به ساق پای مانه خورد و او احساس درد می‌کرد. تعیین وضعیت این مصدومیت نیاز به بررسی بیشتر دارد و امیدواریم که جدی نباشد.»

اما روزنامه اکیپ چهارشنبه مدعی شد که مانه به دلیل این مصدومیت در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع جام جهانی، نمی‌تواند در این تورنمنت حاضر باشد. اولین بازی سنگال در جام جهانی ۲۱ نوامبر مقابل هلند خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه باشگاه بایرن مونیخ هم به تعیین وضعیت ستاره سنگال کمک نکرد و تنها به غیبت او در بازی شنبه مقابل شالکه اشاره کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است: «در روزهای آینده معاینات بیشتری انجام خواهد شد. بایرن همچنین با کادر پزشکی فدراسیون فوتبال سنگال در ارتباط است.»

آلیو سیسه، سرمربی سنگال، قرار است جمعه فهرست نهایی‌اش را اعلام کند و غیبت مانه می‌تواند برنامه‌های این مربی را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. مهاجم بایرن نقش مهمی در اولین قهرمانی سنگال در جام ملت‌های آفریقا داشت. این تیم در فینال مصر را شکست داد و مانه زننده پنالتی آخر سنگال بود. او به خاطر سه گل و دو پاس گل به‌عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شد.

مانه همچنین با ۳۲ گل زده، بهترین گلزن تاریخ سنگال محسوب می‌شود. او به دلیل درخشش با تیم ملی سنگال و لیورپول در فصل گذشته لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا، در رده‌‌بندی توپ طلای ۲۰۲۲ بعد از کریم بنزما در رده دوم قرار گرفت.

سنگال با تیم پرستاره‌ای به قطر می‌رود و امیدوار است اولین تیم آفریقایی باشد که به نیمه‌نهایی جام جهانی می‌رسد، ولی غیبت مانه به معنی تضعیف قدرت خط حمله این تیم خواهد بود. آن‌ها در گروه A جام جهانی قرار دارند و بعد از هلند به ترتیب باید با قطر و اکوادور بازی کنند.

بیشتر از فوتبال