آغاز شمارش معکوس برای جام جهانی ۲۰۲۲

هیجان تماشای فوتبال در عربستان سعودی و امارات متحده عربی

در قطر برای کسانی که نتوانسته‌اند بلیت ورود به استادیوم را تهیه کنند، جشنواره هواداران فیفا در پارک «البیدا» برگزار خواهد شد- Jewel SAMAD / AFP

زمان کمی تا شروع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در روز ۲۰ نوامبر باقی مانده است و بسیاری از کشورها خود را برای پخش سراسری این مسابقات آماده می‌کنند.

به گزارش العربیه انگلیسی، با شروع هیجان برگزاری جام جهانی، کشورهای حوزه خلیج فارس به تدارک ایجاد مناطقی ویژه برای هواداران فوتبال مشغول شده‌‌اند. «مناطق هواداری» فرصتی برای علاقه‌مندان به فوتبال فراهم می‌کند که بتوانند در کنار یکدیگر و با شور و اشتیاق، تماشای مسابقات یک‌ماهه فوتبال را از صفحه‌های تلویزیون بزرگ تجربه کنند.

مناطق هواداری در قطر

در قطر که میزبان جام جهانی امسال است، برای کسانی که نتوانسته‌اند بلیت ورود به استادیوم را تهیه کنند، جشنواره هواداران فیفا در پارک «البیدا» برگزار خواهد شد. طبق اعلام کمیته عالی این کشور، جشنواره هواداران فیفا فضایی به وسعت ۵۰۰ هزار متر مربع در اختیار دارد. پیش‌بینی می‌شود که در طول این رویداد مهم ورزشی، بیش از یک میلیون بازدیدکننده در مناطق ویژه‌ای که برای تماشای عمومی فوتبال اختصاص‌ داده شده است، جام جهانی را تماشا کنند.

تمام مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ روی صفحه‌های غول‌پیکر نمایش داده می‌شوند و در روزهایی که مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، مکان‌ ویژه هواداری، میزبان اجرای موسیقی زنده هنرمندان بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد بود. در کنار آن، فروشگاه رسمی فیفا هم در این محوطه قرار دارد و سرگرمی‌های خانوادگی نیز تدارک دیده شده است.

دهکده‌های هواداری دیگری نیز در حومه دوحه ایجاد شده‌اند که مسابقات فوتبال را برای ساکنان آن مناطق به نمایش می‌گذارند.

مناطق هواداری در عربستان سعودی

طرفداران فوتبال در عربستان سعودی نیز می‌توانند تمام بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را در «فصل ۲۰۲۲ ریاض» تماشا کنند. «فصل ۲۰۲۲ ریاض» ۱۵ منطقه دارد که یک منطقه کامل آن به پخش بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال اختصاص یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای این منطقه هواداری،‌ سه صفحه‌نمایش بزرگ در نظر گرفته شده است که علاوه بر پخش مسابقات جام جهانی،‌ کنسرت‌های زنده، نمایش‌ها و تورنمنت‌های ورزشی دیگر را نیز نمایش می‌دهد. 

«مرسول پارک» (ورزشگاهی در شهر ریاض) نیز با گنجایش ۲۰ هزار هوادار، قرار است میزبان تماشاگران فوتبال جام جهانی باشد. در این فضا همچنین نمایشگاهی مربوط به دیه‌گو مارادونا، ستاره فقید فوتبال، برگزار می‌شود.

مناطق هواداری در دبی

یکی از بزرگ‌ترین مناطق اختصاص‌یافته به هواداران فوتبال، در دبی است. به گفته برگزارکنندگان این رویداد، بزرگ‌ترین صفحه تلویزیون امارات در پارک «مدیاسیتی» نصب خواهد شد و به پنج هزار طرفدار اجازه می‌دهد از مکان‌هایی در سراسر پارک، این مسابقات را تماشا کنند. علاوه بر نمایش رقابت‌های فوتبال، این مکان میزبان موسیقی زنده و فعالیت‌ها و سرگرمی‌های خانوادگی خواهد بود. 

دبی در کنار لندن، مکزیکوسیتی، ریودوژانیرو، سائوپائولو و سئول، میزبان یکی از شش جشنواره بین‌المللی هواداران فیفا برگزیده شده است. این جشنواره برای میزبانی ۱۰ هزار نفر مجهز شده است و همه مسابقات جام جهانی را روی صفحه‌های غول‌پیکر ۳۳۰ متر مربعی مجهز به صدای چهاربعدی نمایش می‌دهد.

هیجان تماشای رقابت‌های جام جهانی، در محوطه فوتبال، واقع در مرکز مالی بین‌المللی دبی، نیز برقرار خواهد بود. این محوطه که در خیابان «گیت» افتتاح ‌می‌شود، میزبان رستوران‌های مطرح برای طرفدارانی خواهد بود که می‌خواهند تماشای بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال جهان را به سبک متفاوتی تجربه کنند.

در همین حال، محوطه «اکسپو ۲۰۲۰» دبی نیز به یک منطقه هواداری تبدیل می‌شود و قرار است با صفحه‌نمایش‌های عظیم،‌ میزبان طرفداران جام جهانی فوتبال باشد. بر اساس اطلاعات برگزارکنندگان، دو منطقه به تماشاگران فوتبال اختصاص می‌یابد؛ یکی در پارک «جوبیلی» و دیگری که تجربه‌ای لوکس‌تر است، در محوطه «الوصل».

چند منطقه ویژه دیگر نیز در دبی قرار است تمام ۶۳ بازی را روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ ۲۵۰ متر مربعی پخش کنند. غرفه‌های غذا و ظرفیت پذیرش هزاران هوادار فوتبال در این مراکز تدارک دیده شده است.

مناطق هواداری در ابوظبی

در ابوظبی، وزارت فرهنگ و گردشگری یک منطقه کاملا جدید برای هواداران فوتبال در پایتخت امارات اختصاص داده است.

ساکنان جزیره «یاس» ابوظبی می‌توانند جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را در یک مکان اختصاصی تماشا کنند. علاوه بر نمایش زنده همه رقابت‌ها، گزینه‌های دیگری نیز، از جمله تحلیل و تفسیر بازی‌ها، مسابقات گروهی و سرگرمی‌، در این منطقه هواداری تدارک دیده شده است. جزیره «الماریه» ابوظبی نیز قرار است پیش از جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، سه منطقه هواداری افتتاح کند. 

بیشتر از فوتبال