جنگنده‌‌های ۱۳ کشور منطقه بمب‌افکن‌های بی‌-۵۲ آمریکا را همراهی کردند

برای اولین بار جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ارتش اسرائیل بمب‌افکن‌های بی‌-۵۲ آمریکا را اسکورت کردند

 ایالات متحده پیشتر نیز  بمب‌افکن‌های بی-۵۲ خود را به منطقه اعزام کرده است - سنتکام

۱۰ روز بعد از آن که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارش از احتمال حملات قریب‌الوقوع حکومت ایران به اهدافی در عربستان سعودی و عراق خبر داد، ارتش اسرائیل اعلام کرد جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی هوایی این کشور روز پنجشنبه دو بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا را به هنگام بازگشت از خلیج فارس اسکورت کرده‌اند.

روز تایمزاسرائیل بامداد جمعه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان‌ماه) در گزارشی نوشت: این اقدام هماهنگ نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل، با هدف نمایش قدرت به حکومت ایران در میانه تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفت.

همزمان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، بامداد جمعه با انتشار تصاویری از دو بمب‌افکن در حال پرواز بی-۵۲ در خاورمیانه نوشت: این نمایش نظامی، با حضور جنگنده‌هایی از ۱۳ کشور متحد آمریکا در منطقه با هدف افزایش همکاری‌ها نظامی با متحدان واشنگتن انجام شد.

بر اساس داده‌های سنتکام، علاوه بر نیروی هوایی ارتش اسرائیل، شمار قابل ملاحظه‌ای از جنگنده‌های سایر کشورهای متحد آمریکا در خاورمیانه هم در این رزمایش نظامی حضور داشتند. در بیانیه سنتکام، اشاره‌ای به نام این کشورها نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس ویدئویی که ارتش اسرائيل منتشر کرده است یک خلبان اسرائیلی به خلبان آمریکایی می‌‌گوید: «این نیروی هوایی اسرائیل است. به اسرائیل خوش آمدید، امیدواریم پرواز امنی داشته باشید.»

ایالات متحده پیشتر نیز بمب‌افکن‌های بی-۵۲ خود را به منطقه اعزام کرده است. این عملیات معمولا به عنوان هشدار به حکومت ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به حکومت ایران تلقی شده است.

به‌نوشته تایمزاسرائیل، پیشتر جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ ارتش اسرائیل، بمب‌افکن‌های بی‌-۵۲ آمریکا را در پرواز در منطقه همراهی می‌کرد، اما در عملیات نظامی روز پنجشنبه، برای اولین بار جنگنده‌های پیشرفته و رادار گریز اف-۳۵ حضور داشتند.

سال گذشته، حوزه فعالیت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه گسترش یافت و اسرائيل را هم در بر می‌گیرد. اقدامی که نشان از همکاری‌های نظامی بیشتر میان آمریکا با اسرائیل و سایر متحدانش در منطقه‌ دارد.

بیشتر از جهان