فراخوان شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان برای کارزار توییتری اعتراض به کودک‌کشی

اسامی و مشخصات ۵۱ دانش‌آموز، کودک و نوجوانان زیر ۱۸ سال ثبت شده است که از آغاز خیزش سراسری تا هفدهم آبان ماه کشته شده‌اند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از آغاز کارزاری توییتری «نه به کودک‌کشی»، در روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان خبر داد-@CoordinatingA

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در فراخوانی از کاربران خواست با مشارکت در کارزاری توییتری «نه به کودک‌کشی»، در روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان ماه، به کشتار کودکان و سرکوب دانش‌آموزان با ماشین نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، اعتراض کنند.

در فهرستی که این شورا آن را تایید کرده است، اسامی و مشخصات ۵۱ دانش‌آموز، کودک و نوجوانان زیر ۱۸ سال ثبت شده است که از آغاز خیزش سراسری تا هفدهم آبان ماه کشته شده‌اند.

سه نفر از این کودکان از اتباع افغانستان و ساکن ایران بوده‌اند و دست‌کم دو تن از کودکان بلوچ کشته شده از شمار کودکان فاقد شناسنامه بوده‌اند. ۱۹ نفر از ۵۱ کودک کشته شده در ۵۳ روز خیزش سراسری از کودکان بلوچ و ۱۲ نفر از آنها کرد بوده‌اند که نشان از شدت خشونت نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان و کردستان دارد.

بنابر اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کارزار توییتری «نه به کودک‌کشی» روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان ماه از ساعت ۲۱ به وقت تهران با  دو هشتگ (#نه_به_کودک_کشی و #StopKillingChildrenInIran) آغاز می‌شود.

این شورا با اشاره به اینکه نزدیک به دو ماه از قتل حکومتی مهسا(ژینا) امینی گذشته است، افزود که در این مدت و طی جریان خیزش مردم ایران علیه جمهوری اسلامی «نیروهای نظامی و امنیتی و لباس شخصی‌های قداره‌بند و بسیجیان، صدها نفر را در سراسر کشور قتل عام کردند تا ثابت کنند مهسا امینی را نکشته‌اند.»

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان آمده است که نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در ۵۳ روز گذشته «کودکان و جوانان را به رگبار بستند، دانشگاه را به محل جنایت تبدیل کردند، زندان (اوین تهران و لاکان رشت) را به آتش کشیدند و زاهدان را غرق در خون کردند و از کردستان تا بلوچستان و لرستان و خوزستان و اردبیل و گیلان و مازندران و آمل و دهدشت و ارومیه و تهران و مشهد و ...، جنایتی را از کودکان، نوجوانان و مردم آزادی‌خواه دریغ نکردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فراخوان این شورا برای کارزار توییتری نه به کودک‌کشی، تاکید شده است که دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی نزدیک به دو ماه است که حمام خون راه انداخته است، اما «نوجوانان و جوانان ایران اکنون غراتر از دو ماه پیش شعار ترقی‌خواهانه قرن «زن، زندگی، آزادی» را فریاد می‌کشند، چرا که نام ژینا رمز حریت و آزادگی» شده است.

این شورا افزود که این اسم‌رمز، دیگر از حافظه مدرسه و خانه و کوچه و خیابان پاک نمی‌شود و مهسا (ژینا) امنیتی، اسمی رمزی شده است برای همه‌ ستمدیدگان، زنان، دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان و برای همه‌ آنها که به شکل‌های مختلف مورد خشونت سیستماتیک جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند و با این اسم رمز، همدردها در سراسر کشور دست در دست یکدیگر نهاده و با همبستگی خود، وحشتی جنون‌آمیز برای حاکمیت جور رقم زده‌‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در سرکوب سیستماتیک علیه خیزش سراسری مردم ایران، تاکنون جان ۵۴ دانش‌آموز و کودک «از نیکا و سارینا تا ابوالفضل و اسرا و مبین و دیگر دانش‌آموزان و کودکان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و گیلان و لاهیجان و مازندران و کردستان و آذربایجان و مشهد» را به بی‌رحمانه‌ترین شکل گرفته‌ است.

در فراخوان این شورا آمده است که حاکمان، باید بدانند که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و جامعه‌ معلمان شاغل و پیشکسوتان بازنشسته، این قساوت‌ها و سبوعیت را تحمل نمی‌کند و اعلام می‌دارد: «ما از مردم هستیم و آن گلوله‌ها و ساچمه‌هایی که در خیابان‌ها به مردم می‌زنید، روح و جان ما را هدف قرار می‌دهد. نفس دانش‌آموز با نفس ما درهم آمیخته و ما نمی‌توانیم در میانه‌ باروت و آتش و ساچمه، روی تخته‌سیاه تمرکز کنیم و برایمان مهم نباشد که حال فرزندان این سرزمین چگونه است. اگر مردم و جامعه فریاد می‌زند، ما هم بخشی از این فریاد و تظلم‌خواهی هستیم.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران همچنین از تمامی معلمان شاغل و بازنشسته و همه مردم خواست تا با حمایت‌های خود از کارزار توییتری «نه به کوک‌کشی»، در کنار دانش‌آموزان، جوانان، دانشجویان، کارگران، بازاریان، ورزشکاران، هنرمندان باشند و خانواده‌های دادخواه را تنها نگذارند، و به یاری‌شان برخیزند.

این شورا تاکید کرد که از معلمان و دیگر آحاد جامعه می‌خواهد که در طوفان توییتری روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان شرکت کرده، و بار دیگر در محکومیت کشتار دانش‌آموزان و نیز نسبت به ظلم‌های انجام شده علیه مردم ایران، اعتراض کنند.