ملزومات یک کمد کپسولی پاییز

کمد فشرده یا کپسولی، مجموعه‌ای از چندین دست لباس ساده و اصل‌ کاری است که می‌توانید با ترکیب آن‌ها با هم، چندین ظاهر شیک و هماهنگ ایجاد کنید

«حالا چی بپوشم؟» پرتکرارترین سوال من از کودکی تا همین امروز، قبل از خروج از منزل بوده است. سوال به‌ظاهر ساده‌ای که می‌تواند ما را بیش از آنچه که نیاز باشد، به خود مشغول نگه دارد. به‌همین دلیل است که بسیاری از افراد شاغل ترجیح می‌دهند با انتخاب یک سبک پوشش تکراری، تصمیم‌گیری در مورد مسائل جزئی را به حداقل برسانند. 

کمد فشرده یا کپسولی، مجموعه‌ای از چندین دست لباس ساده و اصل‌ کاری است که می‌توانید با ترکیب آن‌ها با هم، چندین ظاهر شیک و هماهنگ ایجاد کنید. اغلب این لباس‌ها رنگ‌های خنثی دارند که با همه‌چیز جفت‌و‌جور می‌شوند: یک پیراهن مشکی کوتاه، یک ژاکت جین، تی‌شرت‌های ساده، یک دست لباس چرم. ممکن است از قبل برخی از این موارد را در کمد خود داشته باشید، اما اینکه بدانید آن‌ها را چطور بارها و بارها بپوشید، ترفندی است که کمد کپسولی به شما می‌آموزد. 

داشتن یک کمد فشرده مزایای زیادی دارد. مثلا تعداد لباس‌هایی که در کمد جمع می‌شوند، زیاد نخواهد بود تا سردرگم شوید؛ یا اینکه اغلب لباس‌ها به همدیگر می‌آیند و برای هماهنگ‌کردنشان قرار نیست زیاد فکر کنید. اگر شما هم مثل ما به موضوع کمدهای کپسولی علاقه‌مندید، بد نیست عناصر اصلی لباس برای یک کمد کپسولی در پاییز و زمستان را بشناسید:

۷ لباس اصلی برای داشتن یک کمد کپسولی مناسب در پاییز و زمستان

یک بلوز سفید

بلوز سفید اگرچه که یک تکه لباس معمولی برای سبک کلاسیک به‌نظر می‌رسد، اما قابلیت تطابق با هر سبک و موقعیتی را دارد. 

شما می‌توانید یک بلوز سفید را با شلوار کلاسیک و خط اتودار برای محل کار هماهنگ کنید، درحالی‌که برای یک دورهمی دوستانه در کافه هم می‌توانید همان را با شلوار جین بپوشید؛ همچنین می‌توانید بلوز سفیدتان را روی تی‌شرت و یا نیم‌تنه بپوشید و دکمه‌های آن را باز بگذارید. بنابراین حتما باید یکی از آن‌ها را در کمد لباستان داشته باشید. البته بهتر است بگوییم دوتا برای دو ترکیب لباسی متفاوت: یکی تنگ‌تر و قالب تن، برای پوشیدن با شلوار و یا جین، دیگری سایز بزرگ برای پوشیدن روی تی‌شرت یا نیم‌تنه. 

یک شلوار جین کلاسیک

این روزها همه ما حداقل یک شلوار جین در کمد لباسمان داریم. حتی اگر یک جین‌پوش نباشید، باز هم می‌توانید آنچه را که بیشتر از همه به شما می‌آید، پیدا کنید. برای انتخاب یک جین مناسب، مهم است که اندام خود را بشناسید. مثلا اگر فرم بدن شما شبیه مثلث است، باید از پوشیدن شلوار جین تنگ اجتناب و به‌جای آن، شلوارهای راسته یا گشاد را انتخاب کنید. یا اگر می‌خواهید پاهایتان در مرکز توجه باشند، بهتر است شلواری به رنگ پوست و یا کلا رنگ‌های روشن‌تر انتخاب کنید.

یک تی شرت راه‌راه

چرا همیشه باید یکی از آن‌ها را در کمد لباستان داشته باشید؟ جواب ساده است؛ چون همیشه مد است و می‌توانید آن را با لباس‌های زیادی ترکیب کنید. یک تی‌شرت راه‌راه می‌تواند به شلوار جین ساده شما جلوه خاصی بدهد و ترکیب آن با کت‌های تک و شلوارهای برش‌دار هم عالی می‌شود. 

یک دامن کوتاه

هرچند همه با نشان‌دادن پاهایشان احساس خوب و راحتی ندارند، اما در این فصل همه ما یک متحد قوی داریم: جوراب شلواری! دامن کوتاه برای اینکه پاهای شما را بلندتر نشان دهد، گزینه مناسبی است، مخصوصا اگر کمر بلندی داشته باشد. پوشیدن جوراب‌شلواری مشکی با دامن کوتاه مشکی این زیبایی را تقویت می‌کند و شما را خیلی بلند قد نشان می‌دهد؛ تکه‌‌لباسی ضروری برای خانم‌های ریزاندام.

یک پیراهن مشکی

اگر حداقل یک‌بار قبل از رفتن به جایی در انتخاب لباس سردرگم بوده‌اید، باید یک پیراهن مشکی با قد متوسط یا کوتاه (مطابق سلیقه خودتان) به کمد لباستان اضافه کنید. از آنجایی که پیراهن مشکی یک لباس کلاسیک است، می‌توانید آن را با تزئینات جانبی، مثل جواهرات، یا لباس‌های تکمیلی مثل کت و دستمال‌گردن برای بسیاری از موقعیت‌ها، ازجمله حضور در دفتر کار، یک شام بیرون، یا یک موقعیت خاص، به لباسی ایدئال تبدیل کنید. 

یک پلیور راحت

همه به یک پلیور با رنگ‌های خنثی (مشکی، خاکستری، آبی یا بژ) نیاز دارند. اولا در پاییز که دما غیرقابل پیش‌بینی است، حسابی به‌کار می‌آید؛ ثانیا می‌توان آن را با هر چیزی که دارید، ترکیب کنید. کافی است پلیورتان را با شلوار جین هماهنگ کنید، و ظاهر ساده‌ای داشته باشید. یا  آن را با دامن یا یک پیراهن بپوشید، تا ظاهر شیک و رسمی‌تری پیدا ‌کنید. 

یک بارانی

اصلی‌ترین لباس پاییزی. هرچند که پیش‌بینی هوا همیشه ممکن است جواب ندهد، اما با یک بارانی می‌توانید سبک لباس‌پوشیدن لایه‌لایه را تجربه کنید. اگر هوا خیلی گرم است، یک تیشرت ساده آستین‌بلند زیر آن بپوشید، و اگر خیلی سرد است، آن را روی یک کت تک امتحان کنید. به این ترتیب، دوبرابر گرم‌تر خواهید بود و اگر نیاز باشد، با درآوردن بارانی خنک‌تر هم خواهید شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنج تکه لباس پرطرفدار برای اضافه‌کردن به کمد کپسولی لباس‌های پاییزی

اگر فقط کالاهای اساسی را برای کمد فشرده خود تهیه کنید، ممکن است بعد از مدتی، از پوشیدن لباس‌های شبیه هم خسته شوید. به همین دلیل، بد نیست علاوه‌بر موارد بالا، چند لباس دیگر با برش‌های جدیدتر اضافه کنید که به‌راحتی با همه‌چیز ترکیب شوند و جلوه خاصی به لباس‌های شما بدهند. 

ژاکت زیپ‌کوتاه راه‌راه

این یکی از تکه‌های ضروری کمد دختران فرانسوی در پاییز و زمستان است، و همه ما باید به سلیقه زنان فرانسوی اعتماد کنیم. زیپ کوتاه به ژاکت حس روزمره‌تری می‌دهد و در عین حال، بسیار کاربردی است. می‌توانید آن را با جین مورد علاقه خود و رنگ قرمز در لوازم جانبی ترکیب کنید. 

یک دامن ساتن میدی

ممکن است پوشیدن آن به نظرتان سخت برسد، اما مطمئن باشید که این تکه لباس به شما کمک می‌کند تا ظاهر ساده‌ای که به مد روز هم تنه می‌زند، داشته باشید. با توجه به جنس پارچه، این دامن برای تیپ‌های شب بسیار مناسب است، اما برای روز هم می‌توان آن را به لباس شیکی تبدیل کرد. شما می‌توانید آن را با ژاکت یا تی‌شرت و کت، یا پلیور بپوشید. یک جفت کفش پشت باز، یا چکمه کوتاه هم اضافه کنید. حتی می‌توانید با کفش کتانی و جوراب‌های غیررسمی و جدید نیز مدی شبیه افراد مشهور اینستاگرام برای خود رقم بزنید.

یک کت موتورسواری

کت‌های موتورسواری که مستقیما از سبک راک/پانک می‌آید، آن احساس جسورانه‌ای را که نیاز دارید، به شما می‌دهد و هرگز هم از مد نمی‌افتد. چرم و جیر بهترین پارچه‌ها برای پاییزند و برای انتخاب رنگ هم محدودیتی ندارید. هرچند رنگ‌های خنثی همه‌کاره‌ترند و پوشیدنشان ساده‌تر خواهد بود، اما با انتخاب یک رنگ جذاب، می‌توانید نگاه‌ها را روی خودتان میخکوب کنید، مثلا رنگ نارنجی یا عسلی که مناسب حال‌وهوای پاییزند. 

شلوار بگی نازک

شلوار بگی -از بالا تا پایین گشاد- برای یک ظاهر واقعا راحت اما شیک، عالی است. اگر می‌خواهید باسنتان کمتر توی چشم باشد، یا ترجیح می‌دهید پاهای خود را نشان ندهید، این شلوارهای گشاد بگی انتخاب مناسبی‌اند. همچنین فاق‌بلندِ این شلوارها، قدتان را بلندتر نشان می‌دهد و همه‌جوره شیک‌تر خواهید شد. می‌توانید آن را با یک تی‌شرت، با بلوز، یا ژاکت بپوشید. تنها چیزی که نباید فراموش کنید، این است که جلوی بلوز یا تی‌شرت را در شلوار فرو کنید. 

یک ژاکت پشمی دکمه‌دار

ژاکت پشمی به‌تنهایی یکی از اقلام اساسی لباس پاییزی است، اما اینکه چطور آن را بپوشید، مسئله است. ژاکت پشمی را روی بلوز یا تی‌شرت نپوشید، بلکه آن را به‌تنهایی با جین یا شلوار مورد علاقه خود بپوشید. می‌توانید دکمه‌های آن را تا بالا ببندید، یا پایین آن را باز بگذارید تا کمی حرکت کند و ظاهر جذاب‌تری به شما بدهد. این تکه‌لباس را هم می‌توانید در رنگ‌های مات و روشن پررنگ یا کمرنگ یا رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.

تزئینات جانبی برای جان‌بخشیدن به کمد کپسولی لباس‌های پاییزی

در پایان برای اینکه کمد کپسولی پاییزی‌تان را تکمیل کرده باشید، چند تکه زیورآلات به آن اضافه کنید. سه تکه‌ای که ما اینجا برمی‌شمریم، ساده‌ترین‌هایی‌اند که احتمال دارد همین الان هم آن‌ها را داشته باشید. 

۱- کیف دستی بزرگ روزانه

یک کیف دستی بزرگ روزانه برای اینکه هرچه را که نیاز دارید، حمل کنید، از واجبات هر کمدی است. این کیف‌ها همه‌کاره و کاربردی‌اند و به همه‌چیز می‌آیند. هم برای سرکار می‌توانید آن را بردارید، هم به‌جای یک کوله‌پشتی کوچک می‌توانید از آن استفاده کنید. 

۲- کفش ورزشی شهری

کاربردی‌ترین مدل کفش. حتی اگر اهل ورزش نیستید، حتما یک جفت کفش ورزشی در کمد خود دارید که در مواقع زیادی کاربرد دارد. برای راحتی در تمام روز یا آمادگی مقابل هر تغییر آب‌وهوایی، این کفش‌ها بهترین انتخاب‌اند. رنگ‌های خنثی مثل سفید را انتخاب کنید تا با هر لباسی قابل ترکیب باشد، و جرات به‌خرج دهید و نه‌تنها با شلوار جین، بلکه با شلوارهای پارچه‌ای و دامن‌های کلاسیک هم امتحانشان کنید.

۳- یک دستمال گردن رنگارنگ

یک وسیله جانبی بدون فصل. این تکه‌لباس، در هر ظاهری صرف‌نظر از فصل، جذاب است. در پاییز و زمستان با بستن یکی از آن‌ها به دور گردنتان، می‌توانید طیف رنگی ظاهر خود را تغییر دهید. در بهار و تابستان هم می‌توانید آن را دور سرتان بپیچید. در انتخاب رنگ دستمال‌گردن، دستتان بازتر است تا با هر لباسی هماهنگ شود. 

بیشتر از مُد و زیبایی