در انفجار دو خودرو بمب‌گذاری‌شده در سومالی دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته شدند

تاکنون ۳۰۰ زخمی شناسایی شده‌اند که حال تعدادی از آن‌ها وخیم است

اولین انفجار مقابل وزارت آموزش و پرورش در نزدیکی یک چهارراه پررفت‌وآمد در موگادیشو رخ داد - AFP

حسن شیخ محمود، رئیس‌جمهوری سومالی، بامداد یکشنبه، ۳۰ اکتبر (هشتم آبان)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انفجار دو خودرو بمب‌گذاری‌شده مقابل وزارت آموزش و پرورش در پایتخت این کشور، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش رویترز، حسن شیخ محمود پس از بازدید از محل این حادثه در شهر موگادیشو گفت: «مردم ما قتل‌عام شدند... در این انفجارها مادرانی با فرزندانشان، پدران، دانشجویان و فعالان تجاری قربانی شدند.»

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است؛ اگرچه رئیس‌جمهوری سومالی گروه اسلامگرای الشباب را مسئول این حمله معرفی کرد؛ اما الشباب معمولا از پذیرش مسئولیت حملاتی که تلفات زیادی به جا می‌گذارد، شانه خالی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولین انفجار مقابل وزارت آموزش و پرورش در نزدیکی یک چهارراه پررفت‌وآمد در موگادیشو رخ داد. دومین انفجار هم زمانی بود که آمبولانس‌ها رسیده و مردم برای کمک به قربانیان تجمع کرده بودند.

به گفته شاهدان حادثه، موج انفجارها بسیار شدید بود و شیشه‌های اطراف را شکست. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که آسفالت بیرون ساختمان پوشیده از خون است.

این انفجارها در همان محلی رخ داد که سال ۲۰۱۷ نیز بزرگ‌ترین بمب‌گذاری سومالی با بیش از ۵۰۰ کشته اتفاق افتاده بود. در آن حمله، یک کامیون بمب‌گذاری‌شده جلو یک هتل شلوغ در یک چهارراه منفجر شد.

حسن شیخ محمود ضمن اظهار تاسف از انفجارهای روز یکشنبه، گفت که تعداد قربانیان ممکن است افزایش یابد. او به دولت دستور داد به مجروحان که وضعیت برخی از آن‌ها وخیم است، کمک‌های پزشکی فوری ارائه شود.

بیشتر از جهان