پایان همکاری آدیداس با رپر مشهور آمریکایی به دلیل اظهارات یهودستیزانه

کانیه وست که برنده ۲۴ جایزه گرمی است، از سال ۲۰۱۶، زمانی که به دلیل استرس و خستگی در بیمارستانی در لس آنجلس بستری شد، شهرتش در دنیای موسیقی را از دست داد

شرکت آلمانی آدیداس آخرین شرکتی است که همکاری‌های خود با این رپر مشهور را قطع می‌کند-JULIEN DE ROSA / AFP

شرکت آدیداس روز سه‌شنبه اعلام کرد که همکارهای خود با Ye رپر مشهور آمریکایی که قبلا با نام «کانیه وست» شناخته می‌شد را به دلیل اظهارات توهین‌آمیز و یهودستیزانه پایان داده است.

شرکت آلمانی آدیداس آخرین شرکتی است که همکاری‌ خود با این رپر مشهور را قطع می‌کند. پیش از این خانه مد «بالنسیاگا»و «چی،پی،‌مورگان» به همکاری با این رپر آمریکایی پایان داده بودند. آدیداس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت «یهودستیزی و هر نوع سخن نفرت‌انگیز را تحمل نمی‌کند.»

این شرکت افزود که اظهارات و اقدامات اخیر Ye غیرقابل قبول، نفرت‌انگیز و خطرناک بود و ارزش‌های شرکت در مورد تنوع، شمول، احترام متقابل و انصاف را نقض می‌کند. چهره‌های مشهور و کاربران شبکه‌های اجتماعی این شرکت را برای قطع همکاری با این رپر مشهور تحت فشار قرار دادند. آدیداس همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک «بازبینی کامل» درباره رابطه‌اش با این رپر آمریکا انجام داد و فورا خط تولید محصولات Yeezy خود را متوقف کرد و دیگر پرداختی به Ye نخواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت همچنین اعلام کرد به‌دلیل این تصمیم در سال جاری تا ۲۵۰ میلیون یورو خسارت خواهد دید. اقدام آدیداس پس از آن انجام می‌شود که حساب کاربری این رپر مشهور آمریکایی در توییتر و اینستاگرام به دلیل انتشار پیام‌های یهودستیزانه در ماه جاری، تعلیق شده بود. این رپر آمریکایی اخیرا گفته بود که برده‌داری یک انتخاب است و واکسن کووید-۱۹ را «نشان شیطان» نامیده بود. او همچنین در نمایشگاه مجموعه محصولات Yeezy در پاریس با پوشیدن تی‌شرتی که رویش نوشته بود، «زندگی سفید پوستان اهمیت دارد» مورد انتقاد گرفت.

این خواننده رپ که برنده ۲۴ جایزه گرمی است، از سال ۲۰۱۶، زمانی که به دلیل استرس و خستگی در بیمارستانی در لس‌آنجلس بستری شد، شهرتش در دنیای موسیقی را از دست داد و بیشتر به دلیل اظهارات جنجال برانگیزانه مشهور است. گروه‌های یهودی اظهارات این خواننده رپ را «در زمانه‌ای که شاهد افزایش یهود ستیزی هستیم»، خطرناک توصیف کردند. این گروه‌ها از تصمیم آدیداس برای توقف همکاری با این رپر مشهور استقبال کردند اما انتقاد کردند که این اقدام دیر انجام شده است. کنگره جهانی یهودیان در واکنشی گفت که کارخانه‌های شرکت آدیداس در جریان جنگ جهانی دوم «با استفاده از نیروی کار برده، برای رژیم نازی سلاح تولید می‌‌کرده‌اند.»

بیشتر از جهان