رئیس آژانس امنیت سایبری آلمان برکنار شد

آرن شوئن‌بوهم درپی گزارش‌های مربوط به روابط احتمالی با سرویس‌های اطلاعاتی روسيه برکنار شده است

شوئن‌بوهم یک دهه پیش در تاسیس یک گروه امنیت سایبری که کارشناسان نهادهای دولتی و بخش خصوصی را گرد‌ هم می‌آورد، نقش داشت-BERND VON JUTRCZENKA /POOL/AFP

وزارت کشور آلمان روز سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه (۱۸ اکتبر) اعلام کرد رئيس آژانس ملی امنيت سايبری این کشور (بی.اس.آی.) درپی گزارش‌های مربوط به روابط احتمالی با سرویس‌های اطلاعاتی روسيه برکنار شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، نانسی فزر، وزیر کشور آلمان، آرن شوئن‌بوهم را از جایگاه رئیس امنیت سایبری این کشور برکنار کرده است. وزارت کشور آلمان اعلام کرده که اعتماد لازم به رئیس امنیت سایبری آسیب دیده و از بین رفته است.

شوئن‌بوهم یک دهه پیش در تاسیس یک گروه امنیت سایبری که کارشناسان نهادهای دولتی و بخش خصوصی را گرد‌ هم می‌آورد، نقش داشت. رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که یکی از اعضای این گروه، شرکتی است که یکی از ماموران اطلاعاتی سابق روسیه تاسیس کرده است. دولت آلمان بیش از یک هفته پیش گفته بود که این گزارش‌ها را به‌طور جامع بررسی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس امنیت سایبری آلمان درحالی برکنار شده است که در این کشور نگرانی فزاینده‌ای درمورد احتمال هدف قرارگرفتن زیرساخت‌های حیاتی این کشور ازسوی روسیه به دلیل حمایت‌های آلمان از اوکراین وجود دارد .

درپی حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، روابط آلمان و روسیه توام با تنش شده است؛ تامین گاز وارداتی آلمان از روسیه با مشکل روبه‌رو شده و آلمان نیز به یکی از تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات، به‌ویژه سامانه‌های پدافند هوایی، برای اوکراین تبدیل شده است. آلمان همچنین نقشی مهمی در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه ایفا کرده است .

آرن شوئن‌بوهم درحالی به ظن ارتباط با روسیه برکنار شده است که روز دوشنبه برونو کهل، رئیس سرویس اطلاعات فدرال آلمان، درباره نفوذ اطلاعاتی چین و احتمال به‌خطر افتادن امنیت زیرساخت‌های آلمان ازسوی آن کشور نیز ابراز نگرانی کرده بود.

رئیس سرویس اطلاعات فدرال آلمان گفته بود که برخی از بخش‌های جامعه در آن کشور هنوز «ساده‌لوحی» خاصی در رابطه با چین دارند و این به نظر او نگران‌کننده است .

کهل در یک جلسه سالانه با روسای سرویس‌های مخفی آلمان از مشارکت شرکت‌های چینی در زیرساخت‌های کلیدی آلمان انتقاد کرده و گفته بود که به‌عنوان مثال یک بندر، نوعی زیرساخت حیاتی است که قبل از ورود به تعهد ساخت آن، باید خیلی با دقت موضوع را بررسی کرد.

بیشتر از جهان