حمله به یک پادگان آموزش نظامی در روسیه؛ ۱۱ نیروی داوطلب کشته شدند

عاملان این حمله دو مرد مسلح از یکی از جمهوری‌های سابق شوروی بودند

حمله روز شنبه در محوطه تمرین بلگورود آخرین مورد از یک سری حوادثی است که روسیه در هفته‌های اخیر پشت سر می‌گذارد - AFP

روسیه اعلام کرد که روز شنبه، پانزدهم اکتبر (۲۳ مهر)، دو مرد مسلح از یکی از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی به یکی از پادگان‌های آموزش نظامی این کشور حمله کرده‌اند. بنا بر اعلام مسکو، در نتیجه این حمله ۱۱ داوطلب که برای شرکت جنگ در اوکراین در حال گذراندن آموزش نظامی بودند، کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این حمله در منطقه بلگورود، هم‌مرز با اوکراین، در یک جلسه آموزش استفاده از سلاح گرم، رخ داد. این وزارتخانه افزود که دو مهاجم در تیراندازی تلافی‌جویانه کشته شدند اما مشخصاتی از آن‌ها ارائه نکرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که روز ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد و آن را «عملیات نظامی ویژه» نام داد، ماه گذشته دستور بسیج ۳۰۰ هزار روس را که قبلا خدمت سربازی اجباری انجام داده بودند، صادر کرد. از آن زمان، بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای پیوستن به نیروهای مسلح روسیه اعزام شده‌اند.

حمله روز شنبه در محوطه تمرین بلگورود آخرین مورد از یک سری حوادثی است که روسیه در هفته‌های اخیر پشت سر می‌گذارد. اوایل روز شنبه، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود، گفت که یک انبار نفت پس از گلوله‌باران در آتش سوخت. او عکسی منتشر کرد که شعله‌های آتش و دود سیاه بر فراز یک ساختمان را نشان می‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته روسیه از افزایش حملات توپخانه‌ای و موشکی به خاک خود در مرز اوکراین شکایت کرد. روز جمعه نیز مقام‌های مسکو گفتند که حمله‌ای از سوی اوکراین یک نیروگاه را در پایتخت منطقه بلگورود به آتش کشیده و به قطع برق منجر شده است. این اتفاق یک روز پس از آن رخ داد که یک موشک طبقه بالای یک ساختمان آپارتمانی در شهر بلگورود را بدون آسیب رساندن به کل آن، منفجر کرد. یک انبار مهمات نیز روز پنجشنبه منهدم شد. مقام‌های روسیه اوایل هفته هم گفتند که حملات اوکراین برق را در شهر شبکینو قطع کرده است. گفته می‌شود یک زن ۷۴ ساله در این شهر جان خود را از دست داده است و چند تن زخمی شده‌اند.

هم‌زمان با این تحولات، اوکراین در حال بازپس گیری سرزمین‌هایی در شرق و جنوب سرزمین خود است که روسیه ماه‌ها پیش اشغال کرده بود؛ البته در برخی مناطق با چالش سختی مواجه است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌‌جمهوری اوکراین، روز شنبه گفت که نیروهایش در نزدیکی شهر باخموت در شرق این کشور با «سخت‌ترین» وضعیت، مواجه‌اند. شهر باخموت هفته‌ها است که هدف حمله ارتش روسیه قرار گرفته است.

زلنسکی با اشاره به دو منطقه‌ای که روسیه می‌گوید به خاک خود ضمیمه کرده است، گفت: «نبرد بسیار سختی در مناطق دونتسک و لوهانسک وجود دارد. سخت‌ترین مشکل در نزدیکی باخموت است اما همچنان در مواضع خود باقی مانده‌ایم و به نبرد ادامه می‌دهیم.»

زلنسکی ادعا کرد که مجموع تلفات روسیه به ۶۵ هزار نفر نزدیک شده است.

در همین حال، فرانسه اعلام کرد که تا دو هزار سرباز اوکراینی را در خاک خود آموزش خواهد داد. سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، گفت که این کشور سامانه‌های دفاع هوایی کروتاله را هم در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا بتواند از آسمان خود دفاع کند.

بیشتر از جهان