بحران دفاعی بارسا در آستانه ال کلاسیکو

نمایش ضعیف مدافعان بارسلونا مقابل اینتر هواداران این تیم را پیش از بازی مقابل رئال مادرید نگران کرد

 پیکه و اریک گارسیا روی گل‌های اینتر مقصر بودند و ضدحملات مهمان به‌راحتی خط دفاع بارسا را می‌شکافت- Josep LAGO / AFP

بارسا با تساوی ۳-۳ مقابل اینتر، بخت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را تقریبا از دست داد. بارسا که در خانه اینتر یک بر صفر باخته بود، برای حفظ امیدواری باید تیم ایتالیایی را در بازی برگشت شکست می‌داد، ولی دو بار از تیم مهمان عقب افتاد و فقط توانست از شکست فرار کند. البته بارسا خوش‌شانس بود که در آخرین لحظات، دروازه‌اش با مهار دیدنی ترشتگن، برای چهارمین بار باز نشد.

اتفاق‌های این بازی بار دیگر وضعیت بحرانی خط دفاع بارسا را در آستانه بازی حساس یکشنبه ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید یادآوری کرد. پیکه و اریک گارسیا روی گل‌های اینتر مقصر بودند و ضدحملات تیم مهمان به‌راحتی خط دفاع بارسا را می‌شکافت.

روزنامه مارکا بعد از این بازی، با اشاره به اینکه بارسا با این خط دفاع بختی برای موفقیت در اروپا ندارد، نوشت: «بارسا با مصدومیت آرائوخو، کونده، کریستنسن و بیرین این روزها شرایط سختی در خط دفاع دارد. این مصدومیت‌ها با روزهای کلیدی فصل همزمان شده و بارسا بعد از بازی مرگ و زندگی در لیگ قهرمانان، یکشنبه با رئال مادرید بازی می‌کند. این یک نمایش دفاعی ضعیف از بارسا بود. بارسا در هشت بازی لالیگا فقط یک گل خورده، ولی آن‌ها هفته گذشته مقابل سلتا اشتباه‌های دفاعی مشابهی داشتند. سطح بازی‌های لیگ قهرمانان متفاوت است و بارسا در چهار بازی، ۷ گل خورده است. چهارشنبه شب اگر ترشتگن نبود، ممکن بود نتیجه فاجعه‌باری برای بارسا رقم بخورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گارسیا هم به نمایش دفاعی ضعیف بارسا اعتراف کرد و گفت: «اشتباه‌هایی داشتیم که در این سطح از لیگ قهرمانان نباید مرتکب شد. باید از لحاظ ذهنی به‌سرعت به وضعیت مطلوب بازگردیم چون در برنابئو، بازی سختی برابر رئال خواهیم داشت. می‌خواهیم صدرنشینی در لالیگا را حفظ کنیم.»

ژاوی هم اشتباه‌های شاگردانش را پذیرفت و گفت: «گل اول اینتر روی اشتباه مسلم دفاعی ما بود. همچنین گل دوم. باید حمله می‌کردیم، گل می‌زدیم و خوب دفاع می‌کردیم ولی در کارهای دفاعی اصلا خوب نبودیم. این بازی تمام شد و باید به ال‌ کلاسیکو فکر کنیم. باید به وضعیت مطلوب بازگردیم. دیگر باید به لالیگا فکر کرد چون لیگ قهرمانان بسیار سخت شده است. در لالیگا، بردهای متوالی کسب کرده‌ایم و صدرنشینیم. باید همین روند را در بازی برابر رئال نیز ادامه دهیم.»

ژاوی معتقد است که اشتباه‌های دفاعی تیمش باید کمتر شود، ولی فعلا نمی‌تواند تغییرات زیادی در خط دفاع به وجود آورد. ژول کونده تنها مدافع مصدوم بارسا است که آماده بازی شده و می‌تواند در ال کلاسیکو به میدان برود. رئال در خط حمله، مهاجمان سریع و خطرناکی مثل وینیسیوس، بنزما و رودریگو دارد و بازی یکشنبه هم محک سخت دیگری برای مدافعان پر‌اشتباه بارسا خواهد بود.

بیشتر از فوتبال