نشانه‌های زوال در لیورپول کلوپ

مربی آلمانی اعتراف کرد که آنها دیگر در لیگ برتر مدعی نیستند

آرسنال صدرنشین به ۱۴ امتیاز رسید- Adrian DENNIS / AFP

برتری ۳-۲ آرسنال مقابل لیورپول به معنی موفقیت پروژه‌ای است که آرتتا برای بازسازی تیم لندنی شروع کرده و از طرف دیگر نشانه‌های زوال تیم کلوپ را آشکارتر کرد.

لیورپول فصل گذشته مدعی قهرمانی در چهار جام بود و علاوه بر قهرمانی در جام حذفی و جام اتحادیه و نایب‌قهرمانی در لیگ برتر به فینال لیگ قهرمانان هم رسید، ولی در فصل جدید افت غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کند. آنها از هشت بازی لیگ برتر فقط دو برد دارند و با این شکست فاصله آنها با آرسنال صدرنشین به ۱۴ امتیاز رسید که به معنی حذف این تیم از جمع مدعیان قهرمانی است.

کلوپ که تیمش با این شکست در رده دهم ایستاده، درباره دور شدن از کورس قهرمانی گفت: «ما دیگر مدعی قهرمانی نیستیم. تصور کنید که من اینجا بنشینم و فکر کنم که ما به بالای جدول نزدیک هستیم. در چنین شرایطی ما با آرسنال بازی کردیم و حالا باید با رنجرز و منچسترسیتی بازی کنیم. آیا آنها حریفان مناسبی برای بازگشت اعتماد به نفس تیم هستند؟ احتمالا نه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گری نویل، مدافع سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس مدعی است که لیورپول در نیمه دوم بازی با آرسنال سایه‌ای از تیمی بود که همه می‌شناختند. او در پادکست خودش درباره افت لیورپول گفت: «پنج یا شش سال قبل، وقتی پوچتینو در تاتنهام و کلوپ در لیورپول بود، من پرفشارترین فوتبالی را دیدم که پیش از آن سابقه نداشت. کلوپ فوتبال هوی متال را به انگلیس آورد، ولی آنچه مقابل آرسنال دیدم بیشتر شبیه گیتار بیس بود. لیورپول در نیمه دوم تیم بی‌رمقی بود. اگر من هوادار، بازیکن یا مربی لیورپول بودم، از دیدن این فوتبال نگران می‌شدم.»

نویل اضافه کرد: «آنها در سال‌های گذشته آنقدر خوب بوده‌اند و آنقدر اعتبار دارند که اگر نگوییم لیورپول تمام شده، ولی نشانه‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد. آنها انرژی و عطش سال‌های قبل برای دفاع کردن و پرس کردن حریف را ندارند.»

جاناتان ویلسون، فوتبال‌نویس گاردین هم پیش از بازی لیورپول با آرسنال درباره نشانه‌های پایان عصر مربی آلمانی هشدار داده بود: «شنبه هفتمین سالگرد شروع کار کلوپ در لیورپول بود. نکته معنی‌دار این است که او در ماینتز و بوروسیا دورتموند هم هفت سال مربیگری کرد. البته بین این تیم‌ها تفاوت اساسی وجود دارد.»

ویلسون اضافه کرد: «تقویم بی‌رحمانه مسابقات فوتبال به معنی این است که اگر مکانیزم بازی تیمی مشکل داشته باشد، زمان خیلی کمی برای اصلاح آن وجود دارد و این مشکلی است که لیورپول در این فصل با آن روبرو است.»
 

بیشتر از فوتبال