ستایش از راه‌حل بسیار سرراست رهبر فنلاند برای پرسش بایدن در مورد پوتین

یکی از هواداران مارین گفت: «نکته فنلاند این است که اگر سوال سرراست بپرسیم معمولا پاسخ سرراست دریافت می‌کنیم.»

سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند، در پی راه‌حل بسیار سرراستش برای نگرانی‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در مورد راه «برون‌رفت» محتمل ولادیمیر پوتین از جنگ اوکراین با موجی از ستایش در رسانه‌های اجتماعی روبرو شده است.

بایدن روز پنجشنبه در صحبت با کمک‌کنندگان مالی به دمکرات‌های مجلس سنا گفت: «اگر در واقع اوضاع در مسیر سراشیبی که پیش می‌رویم ادامه یابد برای نخستین بار از بحران موشکی کوبا به بعد، با تهدید مستقیم استفاده از سلاح هسته‌ای مواجه‌ایم.»

به گزارش نیویورک پست، او افزود: «دارم سعی می‌کنم ببینم راه برون‌رفت پوتین چیست؟ کجا می‌تواند راه خروجی پیدا کند؟ کجا می‌تواند خود را در موقعیتی قرار دهد که نه با شکست مواجه شود و نه قدرت چشم‌گیر خود در داخل روسیه را از دست بدهد؟»

روز جمعه در اجلاس اتحادیه اروپا در پراگ از مارین در نشست با خبرنگاران در مورد سخنان بایدن پرسیدند و او گفت: «راه خروج از این مناقشه برای روسیه بیرون رفتن از اوکراین است. راه خروج از مناقشه همین است. خارج شدن از مناقشه وقتی رخ می‌دهد که روسیه از قلمروی اوکراین بیرون برود.»

بسیاری و از جمله وشچفسکا، کنشگر اوکراینی، در رسانه‌های اجتماعی از پاسخ موجز مارین تقدیر کردند. این کنشگر در توییتر نوشت: «خنده‌ای که در آخر کرد بهترین پایان‌بندی بود. چه شخصیت معرکه‌ای.»

خنده‌ای که در آخر کرد بهترین پایان‌بندی بود. چه شخصیت معرکه‌ای.

یک کاربر توییتر نوشت: «همانی را می‌گوید که هست. استفاده از هر مفهوم دیگری محکوم به شکست است. فقط عقب‌نشینی روسیه آرامش پایدار ایجاد می‌کند.»

 جاناتان پای با اشاره به نخست‌وزیر بریتانیا نوشت: «واضح و دقیق.... و ما گیر لیز تراس افتاده‌ایم.»

نیکا ملکوزروا از نیو وویس اوکراین هم صاف و ساده گفت: «عاشقشم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رونان براون، خبرنگار ایرلندی که در خارج از فنلاند مستقر است، اشاره کرد: «نکته فنلاند این است که اگر سوال سرراست بپرسیم معمولا پاسخ سرراست دریافت می‌کنیم.»

ایگور سوشکو نوشت: «تنها راه درست برخورد با پرسش‌های خبرنگاران در مورد برون‌رفت پوتین: حقیقت آشکار را پاسخ دادن».

جویس کارام، خبرنگار ارشد نشنال، در توییتر نوشت: «سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند، امروز تحمل نکرد. پرسیدند راه «برون‌رفت» احتمالی پوتین برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین چیست و مارین هم از این سرراست‌تر نمی‌توانست پاسخ بدهد.»

چارلی سایکس، مجری پیشین برنامه گفتگومحور (تاک شو) با گرایش محافظه‌کارانه که اکنون در بولوارک کار می‌کند، مارین را با اشاره به مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، «بانوی آهنین» خواند.

تیم مک‌میلان می‌گوید: «نمی‌دانم چرا باید کسی در رسانه‌ها همچنان بپرسد برای پایان دادن به جنگ در اوکراین باید چه امتیازهایی به پوتین داد. سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند، تنها پاسخ مناسب را داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان