شمارش معکوس برای بازگشت به موقع آزمون

مهاجم تیم ملی در آستانه جام جهانی مصدوم شده است و حداقل پنج هفته دور از میدان خواهد بود

معاینه پزشکان باشگاه آلمانی نشان می‌دهد که عضله او کشیده شده است و دوران نقاهتش پنج تا شش هفته طول می‌کشد-Daniel LEAL / AFP

بعد از بازی پورتو – بایر لورکوزن این سوال مطرح شد که چرا سردار آزمون فرصت بازی مقابل تیم مهدی طارمی را پیدا نکرد، ولی حالا خبر رسیده که او حین گرم کردن مصدوم شده است و نتوانسته در نیمه دوم به زمین برود. مهاجم ایرانی قرار بود در نیمه دوم، یکی از بازیکنان تعویضی بایر لورکوزن باشد، ولی هنگام گرم کردن دردی در عضله دوقلوی پایش احساس کرده است. معاینه پزشکان باشگاه آلمانی نشان می‌دهد که عضله او کشیده شده است و دوران نقاهتش پنج تا شش هفته طول می‌کشد.

این بدترین خبر برای کارلوس کی‌روش است که تیمش ۴۶ روز دیگر باید در اولین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ با انگلستان روبرو شود و برای تورنمنت قطر حساب زیادی روی آزمون باز کرده است. مهاجم لورکوزن در بازی دوستانه مقابل اروگوئه در ترکیب اصلی بود و در بازی با سنگال بعد از ورود به زمین، گل تساوی تیم ملی را زد. آزمون به همراه طارمی، دو ستاره این روزهای فوتبال ایران محسوب می‌شوند و انتظار می‌رفت که این زوج نقشی کلیدی در برنامه‌های تهاجمی تیم ملی داشته باشد، ولی این اتفاق می‌تواند برنامه‌های مربی پرتغالی را به‌هم بریزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز مشخص نیست که آزمون این مصدومیت بد موقع را تا ۳۰ آبان پشت سر بگذارد و برای بازی حساس با انگلستان آمادگی کافی داشته باشد. حتی اگر آزمون فقط به دو بازی بعدی مرحله گروهی مقابل ولز و آمریکا برسد، کی‌روش قطعا او را همراه تیم ملی به قطر خواهد برد. در همین حال انتظار می‌رود که مربی پرتغالی در هفته‌های آینده مهاجمان دیگری را هم زیر نظر بگیرد تا در صورت نرسیدن آزمون از آن‌ها استفاده کند. کی‌روش برای اردوی اتریش فقط آزمون، طارمی و انصاری‌فرد را به‌عنوان مهاجم نوک در اختیار داشت، ولی در روزهای آینده عملکرد گزینه‌های دیگر را هم با دقت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

الله‌‌ یار صیادمنش، مهاجم هال‌ سیتی، دیگر مهاجم مصدوم این روزهای تیم ملی است که اردوی اتریش را از دست داد و هنوز مشخص نیست که جایی در برنامه‌های کی‌روش داشته باشد.

بایر لورکوزن سه‌شنبه شب بعد از شکست دو بر صفر مقابل پورتو، سرمربی‌اش جراردو سیوانه را برکنار کرد و هدایت تیم را به ژابی آلونسو سپرد. این تغییر می‌توانست فرصت خوبی برای آزمون باشد تا خودش را به ترکیب اصلی برساند، ولی حالا برای همکاری با سرمربی جدید اسپانیایی باید منتظر پایان این مصدومیت باشد.

بیشتر از ورزش