روسیه با پهپادهای انتحاری ایرانی به نزدیکی کی‌يف حمله کرد

روسیه با شش پهپاد انتحاری ساخت ایران به ساختمانی در «بیلاتسرکفا» در ۷۵ کیلومتری جنوب کی‌یف حمله کرد

نیروهای نظامی روسیه برای نخستین بار از پهپادهای تهاجمی ساخت ایران برای هدف قرار دادن منطقه‌ای در نزدیکی شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، استفاده کردند.

خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه پنجم اکتبر (۱۳ مهرماه) در گزارشی به‌نقل از الکسی کولبا، فرماندار منطقه کی‌یف نوشت: «شش پهپاد در طول شب گذشته به ساختمانی در «بیلاتسرکفا»، در ۷۵ کیلومتری جنوب، پایتخت حمله کردند.»

در همین ارتباط، روزنامه وال‌استریت ژورنال شامگاه چهارشنبه به‌نقل از منابع خود نوشت سقف یک ساختمان در این منطقه فروریخته و پنجره‌ها هم شکسته است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، در جریان حملات پهپادی روسیه در نزدیکی پایتخت یک تن مجروح شد و نیروهای آتش‌نشانی و امداد در منطقه حضور یافتند. 

چندین ماه است که شهر کی‌يف و مناطق اطراف آن از صحنه درگیری‌های مستقیم میان نیروهای روسی و مدافعان اوکراینی خارج شده است.

طی ماه‌های گذشته، درگیری‌ها یا حملات هوایی عمدتا در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین متمرکز بوده است. با این همه، طی روزهای گذشته حملات نیروهای روسیه در مناطق اطراف پایتخت افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های نظامی اوکراین در طول هفته‌های گذشته در چند نوبت خبر داده‌اند  نیروهای نظامی روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای اهداف نظامی خود استفاده می‌کنند.

اوکراین برای اولین بار در ۱۳ سپتامبر اعلام کرد یک پهپاد انتحاری ساخت ایران را در درگیری‌ با نیروهای روسی در شرق اوکراین سرنگون کرده است.

روز دوشنبه همین هفته، سخنگوی نیروهای مسلح ارتش اوکراین  در بیانیه‌ای اعلام کرد پنج پهپاد از هفت پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶ که روسیه از آنها برای حمله به منطقه میکولایف استفاده کرد، سرنگون شده‌اند.

تاکنون مقام‌های مختلف حکومت ایران تمامی این گزارش‌ها را رد کرده‌اند. در آخرین موضع‌گیری، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه تمامی این گزارش‌ها را بی‌‌اساس و ساختگی خواند و گفت ایران هیچ پهپادی به روسیه برای جنگ در اوکراین نداده است.