پلیس سوییس تظاهرکنندگان ایرانی را با خشونت متفرق کرد

پلیس سوییس ورود تظاهرکنندگان به محوطه سفارت جمهوری اسلامی را غیرقانونی خوانده است

دو نفر از تظاهرکنندگان ایرانی که مقابل سفارت ایران در برن تجمع کرده بودند از حصار سفارت ایران در برن بالا رفتند و پرچم ایران را پایین کشیدند. پلیس سوییس برای مقابله با این اقدام از گلوله‌های لاستیکی استفاده کرد.

اواخر روز شنبه، نهم مهرماه، پلیس سوییس در همین رابطه اعلام کرد کسی آسیب ندید و «جمعیت زیادی» از معترضان پس از شلیک پلیس متفرق شدند.

به گزارش اسوشیتدپرس، پلیس با اعلام اینکه دو معترضی که وارد سفارت ایران شده بودند بازداشت شدند، افزود بعد از آنکه چند معترض دیگر در این تظاهرات غیرمجاز سعی کردند به دنبال آن دو نفر وارد حیاط سفارت شوند و خود را به ساختمان اصلی برسانند، از گلوله لاستیکی برای متوقف کردن آنها استفاده کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تظاهرات سراسری دیروز در اعتراض به مرگ مهسا امینی به دست نیروی انتظامی با حضور گسترده ایرانیان در شهرهای مختلف اروپا از جمله برن، پایتخت سوییس برگزار شد. این تجمع که ظاهرا بدون مجوز برگزار شد با دخالت پلیس به هرج و مرج گرایید، با این حال اواخر روز شنبه پلیس پایتخت اعلام کرد کسی آسیب ندید اما هنوز مشخص نیست به غیر از آن دو نفر معترضان دیگری بازداشت شده‌اند یا خیر.

هزاران معترض در خارج از ایران در نزدیک به ۱۷۰ شهر کوچک و بزرگ جهان در اعتراض به حقوق زنان و حمایت از خیزش سراسری مردم در داخل ایران تظاهرات کردند. تصاویر و پیام‌های معترضان با کمک توییت و هشتگ به سرعت از مرزهای ایران فراتر رفت و رسانه‌های متعدد جهان را پر کرد.