فرستاپن برای قهرمانی عجله ندارد

راننده ردبول یکشنبه در سنگاپور می‌تواند قهرمانی‌ متوالی‌ در فرمول ۱ را قطعی کند

مکس فرستاپن فصل گذشته توانست لوییز همیلتون را پشت سر بگذارد و برای اولین بار، قهرمان فرمول ۱ شود - AFP

مکس فرستاپن فصل گذشته در آخرین لحظات، توانست لوییز همیلتون را پشت سر بگذارد و برای اولین بار، قهرمان فرمول ۱ شود؛ اما در فصل جدید، راننده ردبول نسبت به رقیبانش برتری قاطعانه‌ای داشته است و می‌تواند در فاصله پنج مسابقه تا پایان فصل، قهرمانی خود را قطعی کند. او یکشنبه در پیست سنگاپور این شانس را دارد که تکلیف قهرمانی را یکسره کند.

به گزارش گاردین، پیش از این نایجل منسل با ماشین ویلیامز در سال ۱۹۹۲ موفق شد در فاصله پنج مسابقه تا پایان فصل، قهرمانی را قطعی کند. شوماخر هم تنها راننده‌ای است که در سال ۲۰۰۲ شش هفته مانده به پایان فصل، به این موفقیت رسید.

فرستاپن توانست فاصله با شارل لوکلر، راننده فراری و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ خود را به ۱۱۶ امتیاز برساند، ولی تضمین قهرمانی‌ او در سنگاپور به نتایج رانندگان دیگر بستگی دارد. راننده ردبول علاوه بر پیروزی در این مسابقه باید ۲۲ امتیاز بیشتر از لوکلر، ۱۳ امتیاز بیشتر از هم‌تیمی‌اش، سرجیو پرز، و شش امتیاز بیشتر از جرج راسل، راننده مرسدس، بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته فرستاپن معتقد است که قهرمانی در سنگاپور کار آسانی نیست و با توجه به وضعیت امتیازها، احتمال آن کم است. سایت فرمول ۱ به نقل از این راننده نوشت: «خیلی به قهرمانی فکر نمی‌کنم و احتمال آن کم است. فقط می‌خواهم از این آخر هفته لذت ببرم و البته برای بردن مسابقه تلاش می‌کنم.»

او درباره علاقه‌اش به قهرمانی در سنگاپور گفت: «فکر می‌کنم قهرمانی در ژاپن (مسابقه بعدی) جذاب‌تر باشد. از طرف دیگر برای قهرمانی در سنگاپور باید خیلی خوش‌شانس باشم؛ پس چندان به آن امید نمی‌بندم.»

فرستاپن اضافه کرد: «فکر می‌کنم پیست سوزوکا (ژاپن) اولین فرصت جدی من برای قهرمانی است. فعلا تمرکزم روی سنگاپور است ولی برای مسابقه هفته بعد در ژاپن هم هیجان‌زده‌ام.»

این راننده هلندی که ۱۱ مسابقه از ۱۶ مسابقه این فصل را برده است، در تمجید از زحمات تیم ردبول گفت: «این یک فصل ویژه بود و واقعا از آن لذت می‌برم ولی احتمالا لذت من در پایان فصل بیشتر خواهد شد؛ وقتی بخواهم مسابقات را در ذهنم مرور کنم. بعد از مشکلاتی که در شروع فصل داشتیم، کار تیم فوق‌العاده بود و توانستیم وضعیت را تغییر بدهیم.»

علاوه بر فرستاپن، تیم ردبول هم فرصت دارد برای اولین بار در ۹ فصل گذشته، قهرمان شود. آن‌ها در حال حاضر ۱۳۹ امتیاز بیشتر از تیم فراری دارند.

بیشتر از ورزش