تقدیر لیز تراس از ولیعهد سعودی به‌دلیل نقشش در آزادی اسرای بریتانیایی

رهبران دو کشور روابط دوجانبه میان کشورهایشان و راه‌های توسعه آن در چارچوب شورای همکاری راهبردی عربستان و بریتانیا را بررسی کردند

شاهزاده محمد بن‌سلمان به لیز تراس گفت مشتاق همکاری با او در راستای منافع پادشاهی عربستان سعودی و بریتانیا است- تصاویر از AFP

لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا از شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به‌دلیل نقش او در آزادی پنج زندانی بریتانیایی که به‌دست نیروهای تحت حمایت روسیه در اوکراین بازداشت شده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) روز دوشنبه، چهارم مهرماه، گزارش داد، شاهزاده محمد بن‌سلمان طی تماسی تلفنی با نخست‌وزیر بریتانیا، جایگاه جدید لیز تراس را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد؛ لیز تراس نیز در مقابل از او برای میانجیگری در آزادی اسرای بریتانیایی تشکر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشته بود که شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، رومن آبراموویچ، اولیگارش روس، و یک مذاکره‌کننده ارشد اوکراینی در ماه‌ها مذاکره با روسیه که به آزادی بیش از ۲۵۰زندانی، از جمله چندین اسیر بریتانیایی و آمریکایی منجر شد، نقشی کلیدی داشته‌اند. 

شاهزاده محمد بن‌سلمان در تماس تلفنی روز دوشنبه، همچنین به لیز تراس گفت که مشتاق همکاری با او در راستای منافع هر دو کشور پادشاهی عربستان سعودی و بریتانیا است.

او علاوه‌بر این، درگذشت ملکه الیزابت دوم را به نخست‌وزیر بریتانیا تسلیت به‌سلطنت‌رسیدن شاه چارلز سوم را تبریک گفت.

پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم گزارش‌هایی از دعوت شاهزاده محمد بن‌سلمان برای شرکت در مراسم رسمی تشییع و خاکسپاری ملکه فقید بریتانیا و تصمیم او برای حضور در مراسم منتشر شده بود؛ اما بعدتر اعلام شد که براساس تصمیم عربستان سعودی، امیر ترکی بن‌محمد آل‌سعود، وزیر مشاور و عضو کابینه عربستان سعودی از سال ۲۰۱۸ تاکنون، به نمایندگی از ریاض در آن مراسم شرکت می‌کند.

براساس گزارش واس، رهبران دو کشور در تماس تلفنی همچنین روابط دوجانبه میان کشورهایشان و راه‌های توسعه آن در چارچوب شورای همکاری راهبردی عربستان و بریتانیا را بررسی کردند.