رئیس‌جمهوری آمریکا: در کنار زنان ایران می‌ایستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که دولتش به حکومت ایران اجازه ساخت بمب اتم را نخواهد داد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، صبح روز چهارشنبه، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به حوادث اخیر در ایران گفت: آمریکا در کنار زنان ایران خواهد ایستاد.

او در عین حال، با اشاره به نقض گسترده حقوق زنان در أفغانستان، در مورد وضعیتزنان افغانستان ابراز نگرانی کرد.

بایدن که در سخنران خود بر جنگ اوکراین، بحران‌ زیست محیطی، مسئله نقض حقوق بشر در جهان، تشدید نابرابری‌های اقتصادی و بحران‌ انرژی و ناامنی غذایی در جهان امروز متمرکز بود، در بخشی از صحبت‌هایش به بحران‌های منطقه خاورمیانه نیز اشاره کرد.

او با اشاره به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم ایران بمب هسته‌ای بسازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای احیای برجام، بار دیگر تاکید کرد که دولتش همچنان باور دارد دیپلماسی بهترین راه‌حل موجود در این زمینه است.‌

جو بایدن در فراز دیگری از سخنانش در مورد وضعیت خاورمیانه، گفت تردیدی در تامین امنیت اسرائیل از سوی ایالات متحده آمریکا وجود ندارد و آمریکا همواره از این کشور حمایت خواهد کرد. با این‌حال بایدن گفت همچنان باور دارد که «راه‌حل دو کشور در کنار یکدیگر» بهترین تضمین برای آینده اسرائیل، در مقام یک کشور یهودی دموکراتیک، به‌حساب می‌آید. 

او در توضیح این بخش گفت:«ما در حال حاضر از این هدف دور هستیم، اما هرگز نباید به خود اجازه دهیم از امکان پیشرفت چشم‌پوشی کنیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به موضوع آتش‌بس در یمن نیز اشاره کرد و گفت ایالات متحده آمریکا به‌ همکاری با جامعه جهانی، به‌منظور ادامه آتش‌بس در یمن، ادامه خواهد داد.

بیشتر از جهان