وزیر خارجه امارات و وزیر دفاع اسراییل درباره امنیت منطقه گفت‌و‌گو کردند

انتظار می‌رود، ارزش روابط تجاری اسراییل و امارات متحده عربی در سال جاری میلادی به بیش از دو میلیارد دلار برسد

عبدالله بن زاید آل نهیان در اقامتگاه سفیر امارات در اسراییل با بنی گانتز دیدار کرد-ARIEL HARMONI/DEFENSE MINISTRY

دفتر وزیر دفاع اسراییل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنی گانتز در دیدار با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی درباره همکاری امنیتی دو کشور در منطقه و حفظ ثبات گفت‌و‌گو کرده است.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی که از چهارشنبه گذشته و در دومین سالگرد امضا پیمان ابراهیم برای عادی‌سازی روابط در اسراییل به‌سر می‌برد، روز یکشنبه در اقامتگاه محمد خاجه، سفیر امارات در اسراییل با وزیر دفاع این کشور ملاقات کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالله بن زاید آل نهیان در روزهای اخیر با شماری از مقامات عالی‌رتبه اسراییل از جمله نخست‌وزیر و رییس‌جمهوری این کشور دیدار کرده است.

به گزارش اورشلیم پست، موضوع دیدار وزیر دفاع اسراییل و وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، روابط دو کشور با تمرکز بر مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی بود.

به گزارش این روزنامه اسراییلی، ساختاری مشترک برای اطمینان از ثبات منطقه‌ای نیز در دستور کار این نشست قرار داشته است. این گزارش می‌افزاید که در نشست‌های پشت درهای بسته مساله همکاری اطلاعاتی درباره ایران هم در کانون توجه بوده است.

اورشلیم پست با اشاره به دومین سالگرد پیمان ابراهیم که در سال ۲۰۲۰ امضا شد، می‌نویسد: از آن زمان مقامات وزارت دفاع اسراییل با ۱۵۰ همتای منطقه‌ای خود دیدار داشته‌اند و توافق‌هایی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار برای همکاری نظامی و دفاعی منعقد کرده‌اند.

انتظار می‌رود، ارزش روابط تجاری اسراییل و امارات متحده عربی در سال جاری میلادی به بیش از دو میلیارد دلار برسد.

پیمان ابراهیم برای عادی‌سازی روابط اسراییل با کشورهای عربی، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با ابتکار عمل دولت دونالد ترامپ بین اسراییل و امارات متحده عربی امضا شد و بحرین، مراکش و سودان نیز از آن پیروی کردند.

بیشتر از جهان