سفر هیات اسرائیلی به امارات متحده عربی

این هیات متشکل از کارآفرینان، تاجران، دانشمندان و متخصصان فناوری است

امارات متحده عربی و اسرائیل در حال امضا توافق‌ همکاری- WAM / AFP

یک بانک اسرائیلی و موسسه صادرات اسرائیل یک هیاتی تجاری متشکل از ۲۰۰ کارآفرین و تاجر اسرائیلی را برای یک ملاقات چهار روزه با سرمایه‌گذاران محلی، موسسات مالی و دولتی و نیز شرکت‌های فناوری، راهی امارات متحده عربی کرده است.

این تیم همچنین در مراسم «روز اسرائیل» که بخشی از مراسم هفته فناوری جیتکس (GITEX) است شرکت خواهند کرد. این مراسم از تاریخ ششم تا دهم دسامبر و در مرکز تجاری دبی برگزار می‌شود. در این مراسم نمایندگان اسرائیلی نشست‌های تجاری را با همتایان خود برگزار می‌کنند.

بانک و موسسه صادرات از شرکت ها درخواست کرده‌اند تا به این هیات بپیوندند که بر چهار موضوع مورد نظر امارات متحده عربی متمرکز است؛ فناوری مالی که شامل فناوری‌های بیمه و استارت آپ‌های پرداخت است، شرکت‌های فناوری که موسسات تحقیقات دانشگاهی،‌ صندوق‌های سرمایه گذاری و امنیت سایبری را شامل می‌شود، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری پزشکی و در نهایت امنیت غذایی که شامل فناوری‌های غذایی، کشاورزی، انرژی و آب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بانک «لیومی ل اسرائیل» و بانک هپوآلم، دو بانک بزرگ اسرائیلی هدایت این گروه تجاری به امارات متحده را به عهده داشت. هپوآلم در ماه سپتامبر اعلام کرد که با بانک ملی دبی یعنی بزرگترین بانک دوبی توافق نامه‌ای را امضا کرده است. بانک لیومی هم در ماه سپتامبر یک تفاهم نامه همکاری را با بانک «فرست ابوظبی بانک» (FAB) و بانک NBD امارات امضا کرد.

وزارت اقتصاد اسرائیل تخمین می‌زند که عادی سازی روابط اسرائیل و امارات سالانه صدها میلیون دلار سود در تجارت و سرمایه گذاری به ارمغان خواهد آورد. بر اساس آمار برآورده شده از وزراتخانه، صادرات به امارات متحده عربی، که در حال حاضر ۳۰۰ هزار دلار است احتمالا به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید.

بیشتر از جهان