بخشی از اموال قاضی دیوان‌عالی آمریکا نزدیک به ۵۱۷هزار دلار در حراج فروخته شد

این حراج به نفع یک موسسه خیریه کودکان، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت قاضی روت بیدر گینزبرگ انجام شد

یکشنبه مصادف با دومین سالگرد درگذشت گینزبرگ است که به نماد لیبرال‌ها و نمادی فرهنگی برای نسل جوان آمریکا تبدیل شد- AFP 

یک یقه لباس طلایی ساخته‌شده از مهره‌های شیشه‌ای که متعلق به قاضی فقید، روت بیدر گینزبرگ، بود، در حراجی آنلاین به قیمت ۱۷۶هزار و ۷۷۵ دلار فروخته شد. به گزارش آسوشیتدپرس، این یقه بخشی از یک مجموعه‌ شامل ۷۵ تکه از اموال گینزبرگ بود که به نفع یک خیریه به فروش رفت.

روت بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی آمریکا و نماد جنبش فمینیستی، در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) هنگامی که ۸۷ ساله بود، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. بیدر گینزبرگ، دومین زنی بود که به مقام قضاوت در دیوان عالی آمریکا رسید.

روز یکشنبه مصادف با دومین سالگرد درگذشت این زن است که به نماد لیبرال‌ها و نمادی فرهنگی برای نسل جوان در آمریکا تبدیل شده بود. او یکی از چهار قاضی لیبرال و پیشروی دادگاه عالی آمریکا بود.

در مزایده آنلاین اموال این قاضی فقید، در مجموع نزدیک به ۵۱۷ هزار دلار به دست آمد. درآمد حاصل از این فروش، به سازمان خیریه‌ای که از کودکان آسیب‌پذیر در سراسر جهان حمایت می‌کند داده می‌شود. همسر پسر گینزبرگ، پاتریس مایکلز، در هیئت مشاوران این سازمان فعالیت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حراجی از هفتم سپتامبر آغاز شد و تا شانزدهم سپتامبر ادامه داشت. در این مزایده، یکی از اموال متعلق به قاضی گینزبرگ که بالاترین قیمت خرید را به‌دست آورد، یقه لباس دادگستری او بود. علاوه بر یقه، اقلام دیگری نیز به حراج گذاشته شده بود، ازجمله چکش چوبی تشریفاتی قضاوت که به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار فروخته شد، یک جفت عینک اپرا که به قیمت ۱۰ هزار و ۸۳۷ دلار فروخته شد، یک شال که به قیمت ۱۲ هزار و ۷۵۰ دلار فروخته شد، یک جفت دستکش توری مشکی به قیمت ۱۶ هزار و ۵۷۵ دلار و دو کرم که به قیمت ۱۲ هزار و ۷۵۰ دلار فروخته شدند.

این حراج را موسسه بنهاماس برگزار کرد که پیش‌ازاین، حراج آنلاین کتاب‌های قاضی گینزبرگ را به مبلغ بیش از دو میلیون دلار انجام داده بود. حدود ۱۵۰ مورد از اموال روت بیدر گینزبرگ در ماه آوریل بیش از ۸۰۰ هزار دلار برای اپرای ملی واشینگتن -یکی از علاقه‌مندی‌های قاضی فقید- جمع‌آوری کرد. در میان آن اموال، آثار هنری گینزبرگ که در خانه و دفتر کارش به نمایش گذاشته بود نیز قرار داشت.

روت بیدر گینزبرگ سال ۱۹۳۳ در بروکلین نیویورک به دنیا آمد. بیل کلینتون سال ۱۹۹۳ او را که در رشته حقوق تحصیل کرده بود برای نشستن بر یکی از کرسی‌های شورای عالی قضایی آمریکا معرفی کرد و پس از ساندرا دی‌آکونر، دومین قاضی زن در تاریخ دیوان عالی ایالات متحده شد.

بیشتر از جهان