احمد مسعود: مردم افغانستان در‌گیر یک جنگ نابرابر با ظالمان و متجاوزان‌اند

رهبر جبهه مقاومت از سازمان ملل خواست مانع ظلم طالبان بر مردم شود

احمد مسعود کشته شدن سه فرمانده جبهه مقاومت ملی توسط طالبان را تایید کرد - @HashteSubhDaily/twitter

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، در یک بیانیه تازه که درباره رویدادهای اخیر در پنجشیر منتشر کرد، گفت مردم افغانستان در یک جنگ نابرابر مقابل ظلم، تجاوز و جهل قرار گرفته‌اند.

رهبر جبهه مقاومت در این بیانیه گفت کشته شدن فرماندهان جبهه مقاومت در جنگ با طالبان، دروغ این گروه را که می‌گفتند مقاومتی در افغانستان وجود ندارد، بر‌ملا کرد.

احمد مسعود در این بیانیه کشته شدن سه فرمانده جبهه مقاومت ملی، به نام‌های فرمانده یارمحمد، ملک خان و فرمانده خنجر را در جنگ با طالبان تایید کرد و گفت کشته شدن این افراد هیچ‌گونه ضعفی در مواضع جبهه مقاومت ایجاد نکرده است.

احمد مسعود در این بیانیه از سازمان ملل متحد و نهادهای دفاع از حقوق بشر خواست تا تنها به محکوم کردن‌های کتبی اکتفا نکنند و روشی را در پیش بگیرند که مانع جنایت‌های طالبان علیه مردم افغانستان شوند.

او همچنین از مردم افغانستان و علمای دینی خواست تا مقابل طالبان خاموش ننشینند و چهره جنایتکار این افراد را که زیر نقاب اسلام قرار گرفته‌، هویدا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه رهبر جبهه مقاومت پس از وقوع رویدادهای خونین یک هفته اخیر در پنجشیر منتشر شد. هفته گذشته پنجشیر شاهد شدیدترین درگیری‌ها بود و طالبان با بسیج هوادارانشان از مناطق مختلف کشور و حتی آن سوی مرز افغانستان با پاکستان، نیروهای بسیاری را به پنجشیر فرستادند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان، در مصاحبه با رسانه‌ها ادعا کرد که بیش از ۴۰ مبارز جبهه مقاومت در حملات طالبان به چندین شهرستان پنجشیر کشته و بیش از ۱۰۰ تن از اعضای جبهه مقاومت ملی نیز اسیر شده‌اند.

 اما طالبان که حتی از تیرباران کردن مبارزان جبهه مقاومت نیز فیلم می‌گیرند، هیچ‌گونه سندی در مورد اسارت این ۱۰۰ نفر ارائه نکردند.

فرماندهان جبهه مقاومت ضمن رد ادعای سخنگوی طالبان در مورد کشته شدن بیش از ۴۰ تن، تنها کشته شدن فرمانده یار محمد با هشت تن دیگر را تایید کردند. با این‌ حال، احمد مسعود در بیانیه‌اش از کشته شدن سه فرمانده جبهه مقاومت یاد کرد.

گروه طالبان در چند روز اخیر ویدیوهایی از تیرباران اسرای جبهه مقاومت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که با واکنش‌های ملی و بین‌المللی روبرو شد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) نگرانی‌اش را از نقض حقوق بشر در پنجشیر ابراز کرد و دیده‌بان حقوق بشر نیز تیرباران اسرای جنگی را در افغانستان، خلاف اصول و ارزش‌های بین‌المللی حقوق بشر خواند. طالبان هرچند تبلیغات زیادی درباره اسارت نیروهای جبهه مقاومت به راه انداختند، اما در مورد تیرباران اسرا هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده‌اند.