یک چاه نفت در شادگان آتش گرفت؛ پای افراد ناشناس در میان است

آتش‌سوزی به خروج این چاه نفت از مدار تولید منجر شد

میدان نفتی شادگان یک مجتمع تفکیک است که ظرفیت تولید آن روزانه ۱۱۰ هزار بشکه است- العالم

دستکاری افراد ناشناس باعث شد یکی از چاه‌های میدان نفتی شادگان در جنوب شرقی شهر اهواز در استان خوزستان آتش بگیرد.

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، با اعلام این خبر گفت که این حادثه صبح سه‌شنبه، ۲۲ شهریور، رخ داد. به گفته قبادی، در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسید و تعمیر چاه آسیب‌دیده به منظور بازگرداندن آن به مدار تولید آغاز شده است.  

او اضافه کرد که میزان خسارت‌های واردشده به این چاه نفتی در دست بررسی است و ظرف ۲۴ ساعت آینده، اعلام خواهد شد.

میدان شادگان یک مجتمع تفکیک است که ظرفیت تولید آن روزانه ۱۱۰ هزار بشکه است. به گفته مسئولان این منطقه، آتش‌سوزی مذکور بر توان تولید آن تاثیری نگذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌‌تر مجید ناصری‌نژاد، نماینده شادگان در مجلس، از تیراندازی دو موتورسوار در بامداد جمعه، ۳۱ تیر، به خانه و حسینیه متعلق به خود خبر داده بود. ناصری‌نژاد فروردین ۱۳۹۷ هم گفت که «افراد ناشناس» به خودرو او تیراندازی کرده‌اند.

رسانه‌های محلی بهمن ۱۳۹۸ گزارش کردند که «افراد ناشناس» عبدالحسین مجدمی، فرمانده حوزه بسیج شهر دارخوین، را کشته‌اند. دارخوین در مرکز شهرستان شادگان در استان خوزستان قرار دارد و جمعیت آن ۱۵ هزار نفر اعلام شده است. آذر همان سال نیز گزارش شد یک مامور پلیس در شادگان در اثر حمله «یکی از شهروندان» این شهرستان، کشته شده است.

در جریان اعتراض‌های چند سال اخیر، خوزستان یکی از استان‌هایی بود که درگیری‌ها در سطح شهرهای مختلف آن بسیار گسترده اعلام شد. سرکوب‌ها در این استان هم از خونبار‌ترین برخورد‌ها با معترضان در تاریخ جمهوری اسلامی بود که به مرگ ده‌ها نفر منجر شد.

طی این اعتراض‌های خیابانی، صد‌ها نفر هم به بهانه‌های مختلف بازداشت و زندانی شدند.