تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقه با پاکستان شکست خورد

تماشاگران افغان پس از شکست تیم ملی کریکت به تماشاگران پاکستانی حمله کردند

تیم ملی کریکت افغانستان با سرود ملی و پرچم سه‌رنگ در مسابقات جام جهانی شرکت کرد- SURJEET YADAV / AFP

تیم ملی کریکت افغانستان در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰آوره کریکت، از تیم ملی پاکستان شکست خورد.

در این بازی که روز چهارشنبه، ۷ سپتامبر، در ورزشگاه شارجه برگزار شد، تیم کریکت افغانستان با اختلاف امتیازی بسیار اندک، نتیجه را به حریف پاکستانی واگذار کرد.

در این بازی، نخست ملی‌پوشان افغانستان توپ‌زنی کردند. آن‌ها با از دست دادن شش بازیکن ، ۱۴۸ دوش هدف تعیین کردند و اعضای تیم ملی پاکستان توانستند در آوور ۱۹، با از دست دادن پنج بازیکن خود، هدف تعیین‌شده تیم ملی افغانستان را تکمیل کنند و برنده این مسابقه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راشد خان، بازیکن پرآوازه تیم ملی کریکت افغانستان، در بازی روز چهارشنبه، با گرفتن دو ویکت رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و یکی از چهار بازیکن تاریخ جام جهانی کریکت ۲۰آوره شد که توانست صدمین ویکت را به دست آورد.

تیم ملی کریکت افغانستان در دیدار نخست خود در بازی‌های ۲۰آوره جهانی مقابل اسکاتلند، پیروز شده بود؛ اما در آستانه صعود به مرحله‌ بعد این رقابت‌ها، بازی مقابل پاکستان را با یک ویکت اختلاف باخت و از راهیابی به مرحله نهایی جام کریکت آسیایی سال ۲۰۲۲ بازماند.

هدف‌گذاری بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان ۱۳۰ بود اما موفق شد ۱۲۹ دوش انجام دهد.

پس از پیروزی تیم ملی کریکت پاکستان در برابر افغانستان، شماری از هواداران کریکت افغانستان که در استادیوم ورزشی شارجه حضور داشتند، به هواداران پاکستانی حمله کردند و با آنان درگیر شدند.

تیم ملی کریکت هند نیز از این رقابت‌ها حذف شده است و اکنون پاکستان و سریلانکا برای کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰‌آوره کریکت به مصاف هم خواهند رفت.

بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان پیش از آغاز بازی، در یک نشست مجازی با مقام‌های طالبان گفت‌وگو کردند، اما با سرود ملی و پرچم سیاه، سرخ و سبز افغانستان به میدان رفتند و در مسابقات شرکت کردند.

طالبان پیش از آغاز بازی، ازمردم افغانستان خواسته بودند در صورت برد تیم ملی کریکت افغانستان از شلیک‌های شادیانه [شلیک تیر هوایی با هدف جشن و شادمانی] خودداری کنند.

بیشتر از ورزش