پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان بر سریلانکا

فضل‌الحق فاروقی، بازیکن جوان تیم افغانستان، بهترین بازیکن این مسابقه شناخته شد

اعضای تیم ملی کریکت افغانستان در این مسابقه در توپ‌اندازی خوب درخشیدند- Surjeet Yadav / AFP

تیم ملی کریکت افغانستان در نخستین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا با تفاوت ۸ ویکت، تیم ملی سریلانکا را شکست داد.

تیم ملی کریکت افغانستان شامگاه شنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۱ (۲۷ اوت ۲۰۲۲)، در بازی افتتاحیه مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف سریلانکا رفت و موفق شد این تیم را با تفاوت ۸ ویکت شکست دهد.

افغانستان در آغاز این دیدار برنده قرعه شد و تصمیم گرفت که در آغاز توپ‌اندازی کند. تیم ملی سریلانکا در توپ‌زنی عملکرد خوبی نداشت و با از دست دادن تمامی بازیکنان، ۱۰۵ دوش برای ملی‌پوش افغانستان هدف تعیین کرد.

اعضای تیم ملی کریکت افغانستان در این مسابقه در توپ‌اندازی خوب درخشیدند و با درخشش ملی پوشان کریکت افغانستان، از جمله حضرت‌الله زازی و رحمان‌الله گربز، در توپ‌زنی نیز هدف تعیین‌شده را به دست آوردند و تیم ملی سریلانکا را  شکست دادند.

فضل‌الحق فاروقی، بازیکن جوان تیم افغانستان، بهترین بازیکن این مسابقه شناخته شد.

مربی تیم ملی کریکت افغانستان ضمن ابراز خرسندی از بازی این تیم مقابل سریلانکا، گفت که توازن بین بازیکنان جوان و بازیکنان کهنه‌کار بسیار خوب است و این تیم در دیگر مسابقات قهرمانی آسیا نیز خوب خواهد درخشید.

رقابت‌های کریکت قهرمانی آسیا نخست قرار بود در سریلانکا برگزار شود، اما در پی بروز بحران سیاسی و اقتصادی در سریلانکا، این مسابقات به امارات متحده عربی منتقل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسابقات از پنجم تا بیستم شهریور ۱۴۰۱ در شهرهای دبی و شارجه  کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود و در آن شش تیم قدرتمند آسیایی در استادیوم بین‌المللی کریکت دبی و استادیوم کریکت شارجه به مصاف هم می‌روند.

تیم ملی کریکت افغانستان با سریلانکا و بنگلادش در «گروه B» جام قهرمانی آسیا هم‌گروه است و هند، پاکستان، و هنگ‌ کنگ  نیز با هم در «گروه A» این بازی‌ها رقابت می‌کنند.

امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری سابق افغانستان، با انتشار توییتی پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر سریلانکا را تبریک گفت. صالح در عین‌حال از شجاعت اعضای تیم ملی کریکت افغانستان، که پرچم طالبان را در دست نگرفتند، قدردانی کرد و در این مورد نوشت:«طالب‌های توییتری از شرم توان شریک‌سازی یک عکس از تیم کریکت را ندارند، زیرا این تیم بیرق کفن مانند طالبان را نمی‌پذیرد. آفرین. مقاومت ابعاد مختلف دارد.»

کریکت از ورزش‌های پرطرفدار در افغانستان به شمار می‌رود و در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز بسیاری از شهروندان این کشور مسابقات تیم ملی خود را دنبال می‌کنند.

تیم ملی کریکت افغانستان در دومین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا روز سه‌شنبه، هشتم شهریور ۱۴۰۱، به مصاف تیم ملی کریکت بنگلادش می‌رود.

بیشتر از ورزش