چه تیم‌هایی در لیگ قهرمانان اروپا مدعی قهرمانی‌اند؟

بایرن مونیخ و منچسترسیتی روی کاغذ بخت بیشتری برای بالا بردن جام دارند

سایت میرر به نقل از یک تحلیلگر داده‌های فوتبال، بایرن مونیخ را مدعی اصلی قهرمانی می‌داند- REUTERS/Thilo Schmuelgen 

سه‌شنبه و چهارشنبه شب دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود تا هیجان فوتبال اروپا به اوج برسد. طبق معمول هر فصل، بازار پیش‌بینی این مسابقات داغ است و سایت‌های مختلف مدعیان قهرمانی را بررسی کرده‌اند. هرچند رئال مادرید فصل گذشته قهرمان شد و با ۱۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت است، ولی از نگاه کارشناسان مدعی اصلی قهرمانی نیست.

سایت میرر به نقل از یک تحلیلگر داده‌های فوتبال، بایرن مونیخ را مدعی اصلی قهرمانی می‌داند، هرچند بنگاه‌های شرط‌بندی مدعی‌اند بخت منچسترسیتی بیشتر است. میرر نوشت: «بلاگ فایوثیرتی‌اِیت (FiveThirtyEight) قابلیت‌های دفاعی و هجومی تیم‌ها و شانس صعود آن‌ها از گروه را بررسی کرده است. در این رده‌بندی که بر اساس فاکتوری به اسم اس‌پی‌آی (SPI) (شاخص قدرت فوتبال (Soccer Power Index)) است، بایرن مونیخ عدد ۹۳.۳ را به دست آورده و منچسترسیتی با ۹۲.۳ در رتبه دوم است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میرر در توضیح این پارامتر افزود: «این رده‌بندی بر اساس آنالیز آماری است که یک تیم در زمین بی‌طرف در برابر یک حریف متوسط چه امید گل زده و خورده‌ای دارد.» در این رده‌بندی پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول و رئال مادرید بخت‌های سوم تا پنجم قهرمانی‌اند و بارسلونا، آژاکس، تاتنهام، چلسی و سالزبورگ شانس‌های ششم تا دهم محسوب می‌شوند.

سایت دزون (DAZN) شانس‌های قهرمانی لیگ قهرمانان را بر اساس پیش‌بینی بنگاه‌های شرط‌بندی فهرست کرد که ۱۰ شانس قهرمانی به ترتیب زیر است: منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول، بایرن مونیخ، رئال مادرید، بارسلونا، تاتنهام، چلسی، اتلتیکو مادرید و یوونتوس.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، ناراحت نیست که تیمش از نگاه کارشناسان بخت اول قهرمانی لیگ قهرمانان معرفی نشده است. آنچلوتی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سلتیک گفت: «این نشانه خوبی است که رئال در میان مدعیان قهرمانی نیست، چون سال گذشته شانس قهرمانی ما کمتر ارزیابی شده بود. امسال ما کمی بهتر شده‌ایم. فکر می‌کنم همان اتفاق سال گذشته تکرار شود. ما تا آخر از مبارزه دست نمی‌کشیم و امیدوارم که بتوانیم به فینال برسیم.»

کریستف گالتیه، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن، هم پیش از بازی حساس تیمش مقابل یوونتوس درباره بخت‌های قهرمانی گفت: «ما بخت قهرمانی نیستیم. این ادعا به معنی دست‌کم گرفتن سایر رقبا خواهد بود. هر سال ۸ یا ۹ تیم شانس قهرمانی این جام را دارند، ولی شگفتی‌ها را هم در نظر بگیرید. باشگاه انگیزه بالایی برای قهرمانی دارد، ولی ما مدعی نیستیم.»

بیشتر از فوتبال