پاری‌ سن‌ژرمن از زیدان به گالتیه رسید

تیم پرستاره فرانسوی با یک گزینه نامنتظره روی نیمکت

کریستوف گالتیه یکی از مربیان مطرح سال‌های اخیر فرانسه است- Valery HACHE / AFP

برای مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن، بزرگ‌ترین هدف در سال‌های گذشته، فتح لیگ قهرمانان اروپا بوده است و آن‌ها در این راه مربیان بزرگی را قربانی کرده‌اند؛ از بلان و توخل گرفته تا امری و پوچتینو. باشگاه فرانسوی مصمم بود که برای فصل آینده سراغ زین‌الدین زیدان برود که با سه قهرمانی متوالی با رئال مادرید، نشان داده است که تخصص بالایی در قهرمانی اروپا دارد. 

آن‌ها امیدوار بودند که این طلسم با زیزو بشکند، ولی تمام تلاش‌ها برای راضی کردن ستاره سابق تیم ملی فرانسه بی‌نتیجه بود و به نظر می‌رسد که برای جایگاه سرمربی، چاره‌ای جز انتخاب کریستف گالتیه ‌ندارند. 

در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شد و حتی گفته شد که زیدان با باشگاه به توافق رسیده است، ولی گفته می‌شود که او تغییر عقیده داده است و می‌خواهد برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فرانسه که آرزوی بزرگش است، تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ منتظر بماند. 

گالتیه یکی از مربیان مطرح سال‌های اخیر فرانسه است. او دو فصل قبل با لیل، بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن، قهرمان لوشامپیونا شد و فصل گذشته با نیس روی سکوی پنجم ایستاد، ولی از نظر کارنامه و اعتبار، با زیدان قابل مقایسه نیست. در کنار بحث فنی، مدیریت ستاره‌های بزرگی مثل مسی، راموس، امباپه، و نیمار برای گالتیه که چنین تجربه‌ای نداشته، مسئولیت سنگینی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق آنچه RMC خبر می‌دهد، بازیکنان مایل بودند با زیدان کار کنند و انتخاب گالتیه غافلگیری بزرگی برای آنان خواهد بود. این مربی، گزینه لوئیز کامپوس، مشاور ورزشی جدید باشگاه است و دو سال قبل، آن دو با قهرمانی لیل به دستاورد بزرگی رسیده بودند.

البته انتخاب گالتیه بدون هزینه نیست و باشگاه نیس برای صدور رضایت‌نامه خواهان ۱۰ میلیون یورو است؛ هرچند، پاری‌سن‌ژرمن می‌کوشد تا این رقم را به پنج میلیون یورو کاهش دهد.

امضای قرارداد گالتیه می‌تواند روند نقل و انتقالات پاریس را هم تسریع کند و بازیکنان جدیدی با همفکری کامپوس و این مربی جذب شوند.

به گزارش سایت فوت‌مرکاتو، چیدمان اصلی پاریس در فصل جدید قرار است ۲-۵-۳ باشد و میلان اسکرینیار، مدافع اسلواک اینتر، احتمالا یکی از خریدها خواهد بود. رناتو سانچز، هافبک پرتغالی که در لیل با کامپوس و گالتیه همکاری کرده است، نیز می‌تواند به خط میانی پاریس افزوده شود. باشگاه پیش از این ویتینیا را هم از پورتو خریده بود. کامپوس برای خط حمله به دنبال جانلوکا اسکاماکا، مهاجم ساسولو، است تا جانشین مائورو ایکاردی شود.

پاری‌سن‌ژرمن در فصل‌های گذشته نشان داده است که با مربیانش بی‌رحم است و گالتیه هم فرصت زیادی در اختیار نخواهد داشت. این مربی که تیم‌هایش بیشتر به داشتن ساختار دفاعی منظم مشهورند، باید علاوه بر موفقیت در لیگ فرانسه، در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی بگیرد؛ وگرنه ممکن است مثل پوچتینو عمر مربی‌گری‌اش در پایتخت از یک سال بیشتر نباشد.

بیشتر از فوتبال