خانه‌تکانی احتمالی بایرن مونیخ پس از ناکامی در اروپا

الیور کان: ما قرار نیست اشک بریزیم

بازی بایرن مونیخ در مقابل ویارئال به تساوی یک یک ختم شد که موجب حذف بایرن مونیخ  از رقابت‌های لیگ برتر شد- Jose Jordan / AFP

قهرمان آلمان که در لیگ قهرمانان مغلوب ویارئال و حذف شد، ممکن است در ترکیب فصل آینده خود تغییرات مهمی داشته باشد.

بایرن مونیخ نتوانست شکست یک بر هیچ بازی رفت مقابل ویارئال در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را جبران کند و در مصاف با تیم منسجم اسپانیایی در آلیانس آرنا، به تساوی یک یک تن داد و کنار رفت.

هرچند حذف بایرن در مواجهه تیم رده هفتم لالیگا یک شگفتی‌ تلقی می‌شود، باید به این نکته اشاره کرد که نشانه‌های تزلزل این تیم پیش‌تر، در بازی‌های اخیر آن هم نمایان شده بود.

بایرن مونیخ در بازی برگشت مرحله قبل توانست سالزبورگ را در هم بکوبد، ولی در بازی رفت کاملا تحت‌ تاثیر حریف قرار داشت؛ اما ویارئال با هدایت اونای امری، با تجربه‌تر و خونسردتر از تیم اتریشی بود و موفق شد بایرن را در خانه‌ خود مهار کند. بایرن در بوندس‌لیگا هم لغزش‌هایی داشت ولی بوروسیا دورتموند، تیم دوم جدول، نتوانست از آن‌ها برای کم کردن فاصله امتیازی بهره ببرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایرن در این فصل بازی‌های جذاب پرشماری داشت ولی مشکلات این تیم هم کم نبودند. یکی از آن‌ها غیبت چهار ماهه لئون گورتزکا در خط میانی به دلیل مصدومیت بود. این هافبک آلمانی پس از بازگشت به ترکیب هم هنوز به شرایط آرمانی نرسیده است. در خط حمله هم لروی سانه و سرژ گنابری چندان روی فرم نیستند.

کارل‌هاینتس وایلد، نویسنده کیکر، بعد از این شکست نوشت: «بایرن روی نیمکت به گزینه‌های بهتری نیاز دارد تا نفرات اصلی را به چالش بکشند ولی وضعیت مالی باشگاه کار را سخت کرده است؛ باشگاه به تصمیم‌های خلاقانه‌ احتیاج دارد.»

قرارداد روبرت لواندوفسکی، مانوئل نویر، توماس مولر و گنابری در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و از دست دادن گنابری ۲۶ ساله که بخشی از آینده این باشگاه به شمار می‌رود، باورکردنی نیست. البته تمدید این مهاجم ملی‌پوش برای بایرن ارزان نخواهد بود؛ به‌خصوص بعد از اینکه آن‌ها به‌تازگی قرارداد کینگزلی کومن با دستمزد سالانه ۱۷ میلیون یورو را تمدید کردند. با این حال به نظر می‌رسد که تمدید قرارداد هر چهار بازیکن برای باشگاه میسر نباشد. آن‌ها به‌تازگی در تمدید قرارداد نیکلاس سوله هم ناموفق بودند و او به دورتموند می‌رود؛ اتفاقی که باب میل ناگلزمان نبود.

ناگلزمان با مدیران باشگاه برای سازماندهی دوباره خط دفاع هم توافق کرده است. اوپامکانو هنوز با شرایط جدید سازگار نشده است و در بازی برگشت مقابل ویارئال هم نمایشی متزلزل داشت. لوکاس هرناندز و بنژامین پاوارد، دو مدافع فرانسوی دیگر تیم، هم نتوانسته‌اند در حد مبلغی که برایشان هزینه شد، مفید باشند.

بازسازی این تیم اولین ماموریت سخت الیور کان است که به‌ تازگی مدیرعامل بایرن مونیخ شده است. البته موقعیت ناگلزمان با وجود این شکست، در خطر نیست و این مربی ۳۴ ساله همچنان بخشی از برنامه بلندمدت باشگاه محسوب می‌شود.

کان بعد از این شکست تاکید کرد که حالا تمرکز آن‌ها قهرمانی در بوندس‌لیگا است: «ما قرار نیست اشک بریزیم. سال آینده دوباره برای قهرمانی اروپا تلاش خواهیم کرد. حالا فرصت داریم برای دهمین فصل متوالی قهرمان بوندس‌لیگا شویم و روی این هدف تمرکز می‌کنیم.»

بیشتر از فوتبال