قوه قضاییه فهرست بلندی از اتهام‌های مهدی تاج را منتشر کرد

وزیر ورزش ادعا کرده بود نهادهای نظارتی مخالف نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال نبودند

در واکنش‌ به ادعای حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، مبنی بر اینکه نهادهای نظارتی مخالف هیچ‌یک از نامزدهای فدراسیون فوتبال نبودند، لیست بلندی از اتهام‌های مهدی تاج که دادستانی تهران برای وزارت ورزش فرستاده بود، منتشر شد.

«سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر، پرونده ویلموتس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، به‌کارگیری حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر فوتبال برخلاف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، تصرف غیرمجاز در منابع مالی (مطالبات) فدراسیون از شرکت‌های طرف قرارداد و اهمال منتهی به تضییع وجوه عمومی به میزان چهار هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۲۴۵ ریال و ۱۰ میلیون یورو، تضییع اموال و وجوه دولتی، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاه‌برداری، گزارش خلاف واقع، تبانی در معاملات دولتی و جعل در سند رسمی» لیست اتهام‌های مهدی تاج و موضوع پرونده قضایی او در دادسرای تهران است.

گفته می‌شود که از طرف دادسرای تهران، برای مهدی تاج در مورد اتهام‌های «سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر» قرار منع تعقیب و در مورد دیگر اتهام‌های او قرار جلب دادرسی صادر شده است.

حالا با اوج گرفتن انتقادها و اعتراض‌ها به انتخاب مهدی تاج به سمت ریاست فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش قصد دارد از خود سلب مسئولیت کند، درحالی‌که به گفته کارشناسان، وزیر ورزش باید وظیفه نظارتی خود را انجام می‌داد و اجازه نمی‌داد که فردی با این اتهام‌ها در آستانه حضور تیم ملی ایران در جام‌ جهانی به ریاست فدراسیون فوتبال برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، دادستان تهران در تاریخ دوم شهریور ۱۴۰۱ یعنی شش روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به وزارت ورزش اعلام کرد که سه مدیر فوتبالی از جمله مهدی تاج در دادسرای تهران پرونده قضایی دارند. با وجود این، وزیر ورزش که اکنون تا مرز استیضاح پیش‌ رفته است، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال کوتاهی نکرد و هیچ نهاد نظارتی مخالف نامزدهای ریاست فدراسیون نبود.

طی روزهای اخیر، برخی تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه خواستند شخصا به پرونده مهدی تاج ورود کند. برخی نمایندگان مانند احمد راستینه هفشجانی، رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس، نیز احتمال استیضاح وزیر ورزش را مطرح کرده‌اند. به گفته راستینه هفشجانی، انبوه پیام‌ها، توییت‌ها و کامنت‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که اقشار مختلف از فرآیند انتخاب مهدی تاج به‌شدت ناراضی‌اند.

او در ادامه افزود: «برای بسیاری از مردم سوال ایجاد شده که شخصی مثل تاج با پرونده‌های قضایی مختلف و پرونده باز در کمیسیون اصل ۹۰ و همچنین هزینه‌های زیادی که با پرونده ویلموتس بر دوش بیت‌المال گذاشته و آسیب‌های بسیاری که به حوزه ورزش وارد کرده، چگونه در مقام ریاست فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.»

نام مهدی تاج در میان متخلفان پرونده فساد مالی فولاد مبارکه نیز به چشم می‌خورد. با این‌ حال، روزنامه‌ کیهان در گزارش اخیر خود از رئیس جدید فدراسیون فوتبال تمام‌قد دفاع کرد و مدعی شد که او به‌دلیل گام‌ برداشتن در جهت «اصلاح فوتبال» با «هجمه‌های سنگین» مواجه شده است.

مهدی تاج نیز بدون اعتنا به انتقادها و اعتراض‌های مردم و کارشناسان این روزها مشغول مذاکره با کارلوس کی‌روش برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال با قرارداد ۹۰۰ هزار دلاری است.